Zakres szkolenia
Rozwój kompetencji osobistychTytuł szkolenia
Efektywna komunikacja i współpraca w zespole
Termin
19-20.10.2022
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.30-16.30
Forma zajęć
Szkolenie stacjonarne: wykład, dyskusja, testy, studia przypadków, ćwiczenia interaktywneLiczba uczestników
15Koszt
750.00 PLNProwadzący
Mirosław SłowikowskiAdresat
- szkolenie przeznaczone jest dla szeregowych członków zespołów.
- metodologia w nim zastosowana jest kompatybilna ze szkoleniem „komunikacja kierownika”. Nie jest zatem rekomendowane dla uczestników tego szkolenia (kierowników), lecz ich podwładnych.
Cele
Doskonalenie umiejętności budowania partnerskich relacji komunikacyjnych w zespole złożonym z różnych osobowości. Metodologia Smart9
Efekty szkolenia
- poszerzenie wiedzy z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej w odniesieniu współpracowników
- podniesienie poziomu umiejętności radzenia sobie z trudnościami w budowaniu relacji komunikacyjnych w zespole.
- nauka współpracy skierowana na realizację celu zespołowego.
- wiele praktycznych doświadczeń i rozwiązań
Program
- Rola przepływu informacji w komunikacji poziomej i pionowej w zespołach. Dyskusja połączona z wykładem: czy skutecznej i efektywnej komunikacji można się nauczyć:
- z czego wynikają problemy w przepływie informacji,
- osobowość człowieka jako generator komunikatów,
- płaszczyzny wypowiedzi Von Thuna oraz „fikołek komunikacyjny” w przepływie informacji,
- dwa zdania teorii o komunikacji pionowej i poziomej pomiędzy zespołami i komórkami organizacji,
- rola przywódcy zespołu w komunikacji.
- Ćwiczenie – „Moja osada” – współpraca zespołu przy utrudnieniach komunikacyjnych.
- Zakłócenia w przepływie informacji w urzędzie między zespołami i ich wpływ na efektywność organizacji.
- Gra strategiczna „Nieznany kontynent
- Klucz do efektywnej i współpracy w zespole- Komunikacja werbalna a pozawerbalna – najnowsze badania w praktyce:
- Informacja zwrotna i jej rola w komunikacji i współpracy w zespole:
- procedura konstruowania informacji zwrotnej,
- asertywne argumentowanie i przekonywanie,
- poprawna krytyka,
- umiejętne dowartościowanie.