Zakres szkolenia
UmiejętnościTytuł szkolenia
Efektywność zawodowa i zarządzanie czasem
Termin
23-05-2017, 24-05-2017
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
mini-wykłady, badania indywidualnych skryptów działania SMART9 Diagnostics, budowanie indywidualnego programu rozwojuLiczba uczestników
15Koszt
900.00 PLNProwadzący
Mirosław SłowikowskiAdresat
Wszyscy pracownicy administracji
Cele
- skuteczna niwelacja negatywnych skryptów działania, wypracowanie nowych zasad efektywniejszego funkcjonowania w życiu zawodowym i osobistym.
- dostosowanie narzędzi zarządzania czasem do własnej osobowości
Efekty szkolenia
- poprawa wykorzystania czasu w życiu zawodowym i osobistym
- wypracowanie metod pracy, które zwiększą efektywność i zmniejszą poziom stresu związanego z natłokiem obowiązków
Program
- Dlaczego zasady zarządzania czasem często nie są stosowane w praktyce?
- różnice między „zarządzaniem czasem” , „zarządzaniem sobą w czasie”, oraz najnowszą generacją percepcji czasu, którą jest „efektywność indywidualna” zależna od niespecyficznych predyspozycji każdego człowieka
- Jakie mamy trudności w gospodarowaniu czasem?
- „pożeracze czasu”, uzależnienie od czasu i „zwalniacze czasu”
- w jaki sposób można alokować czas
- różnice w subiektywnym i obiektywnym odczuwaniu czasu
- Efektywność osobista jako podstawa najefektywniejszego wykorzystania czasu
- badanie SMART9 Time Management Diagnostic Tool, w którym każdy z uczestników rozpozna blokady mogące zakłócać jego indywidualną efektywność w zarządzaniu sobą w czasie
- Narzędzia efektywnego wykorzystania czasu w wykonywaniu obowiązków
- reguła Pareto – alokowanie czasu tak aby realizować ważne zadania bez zwłoki
- metoda ABC – czynności najważniejsze i podlegające delegowaniu
- macierz Eisenhowera – jako narzędzie eliminacji czynności zbędnych na korzyść kluczowych
- ustalanie celów według precyzyjnych kryteriów – metoda SMART
- reguły skutecznego planowania
- Indywidualny plan działania na okres 3 miesięcy po szkoleniu, przygotowany w oparciu o wytyczne rozwojowe i wiedzę oraz nowe umiejętności i kompetencje zdobyte na szkoleniu