Zakres szkolenia
Wystąpienia publiczne i kontakty z mediamiTytuł szkolenia
Efektywność zawodowa i zarządzanie czasem
Termin
15-16.10.2018
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.30-16.30
Forma zajęć
mini-wykłady, badania indywidualnych skryptów działania SMART9 Diagnostics, budowanie indywidualnego programu rozwojuLiczba uczestników
15Koszt
900.00 PLNProwadzący
Mirosław SłowikowskiAdresat
wszyscy pracownicy administracji
Cele
Skuteczna niwelacja negatywnych skryptów działania, wypracowanie nowych zasad efektywniejszego funkcjonowania w życiu zawodowym i osobistym a także dostosowanie narzędzi zarządzania czasem do własnej osobowości.
Efekty szkolenia
- poprawa wykorzystania czasu w życiu zawodowym i osobistym
- wypracowanie metod pracy, które zwiększą efektywność i zmniejszą poziom stresu związanego z natłokiem obowiązków
Program
- Dlaczego zasady zarządzania czasem często nie są stosowane w praktyce?
różnice między „zarządzaniem czasem” , „zarządzaniem sobą w czasie”, oraz najnowszą generacją percepcji czasu, którą jest „efektywność indywidualna” zależna od niespecyficznych predyspozycji każdego człowieka
- Jakie mamy trudności w gospodarowaniu czasem?
„pożeracze czasu”, uzależnienie od czasu i „zwalniacze czasu”
w jaki sposób można alokować czas
różnice w subiektywnym i obiektywnym odczuwaniu czasu
- Efektywność osobista jako podstawa najefektywniejszego wykorzystania czasu
badanie SMART9 Time Management Diagnostic Tool,
w którym każdy z uczestników rozpozna blokady mogące zakłócać jego indywidualną efektywność w zarządzaniu sobą w czasie
- Narzędzia efektywnego wykorzystania czasu w wykonywaniu obowiązków
reguła Pareto – alokowanie czasu tak aby realizować ważne zadania bez zwłoki
metoda ABC – czynności najważniejsze i podlegające delegowaniu
macierz Eisenhowera – jako narzędzie eliminacji czynności zbędnych na korzyść kluczowych
ustalanie celów według precyzyjnych kryteriów – metoda SMART
reguły skutecznego planowania
- Indywidualny plan działania na okres 3 miesięcy po szkoleniu, przygotowany w oparciu o wytyczne rozwojowe i wiedzę oraz nowe umiejętności i kompetencje zdobyte na szkoleniu