Akademia Zarządzania na sesji w Budapeszcie
W dniach 27.02-03.03 2023 r. uczestnicy projektu Akademia Zarządzania w Administracji Publicznej (Grupa VII), biorą udział w II sesji wyjazdowej (Węgry) w programie kształcenia. Szkolenie realizowane jest we współpracy z University of Public Service (UPS), w Budapeszcie.
Cel zajęć
Celem sesji szkoleniowej, realizowanej przez partnerską instytucję, jest zapoznanie się z:
- doświadczeniami w zarządzaniu w administracji węgierskiej,
- wypracowanymi przez partnera autorskimi formami i metodami kształcenia,
- umożliwienie uczestnikom wykorzystania zasobów eksperckich i naukowych UPS
oraz:
- rozwój umiejętności liderskich.
Tematyka sesji węgierskiej
W programie sesji:
- budowanie kultury ciągłego doskonalenia organizacji, zarządzanie nowymi technologiami komunikacyjnymi, cyberbezpieczeństwo,
- strategiczna gra symulacyjna,
- trening przywództwa adaptacyjnego.
Gra symulacyjna ma na celu rozwijanie umiejętności strategicznego myślenia, podejmowania decyzji, współpracy i wymiany informacji w trakcie symulacji wojny między fikcyjnymi krajami. Z kolei istotą zajęć z zakresu przywództwa adaptacyjnego jest umiejętność przystosowania się oraz mobilizowania jednostek i organizacji do radzenia sobie z trudnymi wyzwaniami. Ramy adaptacyjnego przywództwa opierają się na teorii stworzonej przez profesorów Harvardu Marty'ego Linsky'ego i Ronalda Heifetza. Liderzy, którzy stosują teorię przywództwa adaptacyjnego, wykraczają poza zwykłe rozwiązywanie problemów i poszukiwanie sposobów ich rozwiązywania. Są otwarci na informacje zwrotne, gotowi na nieuniknione zmiany, umiejętnie kreują nowe, skuteczne rozwiązania i wystarczająco zwinnie dostosowują organizację do nowych wyzwań.
Forma szkolenia
Szkolenie wyjazdowe trwa 5 dni. Zajęcia odbywają się w godzinach 8:30 – 16:15, w głównym kampusie University of Public Service, w Budapeszcie.
UPS
UPS – University of Public Service jest specjalną instytucją szkolnictwa wyższego, która zapewnia kompleksową bazę edukacyjną i szkoleniową dla rozwoju węgierskiej administracji publicznej. UPS promuje nowoczesne metody nauczania i uczenia się (uczenie się w działaniu) i efektywności uczenia się. Zapewnienia rozwój przywództwa i programów szkoleniowych dla kadry kierowniczej sektora publicznego na Węgrzech.
Akademia Zarządzania w Administracji Publicznej
Akademia Zarządzania w Administracji Publicznej to projekt rozwijania umiejętności i podnoszenia kompetencji zarządczych kadry średniego szczebla zarządzania w administracji publicznej. Projekt jest realizowany w partnerstwie z Finnish Institute of Public Management Ltd (HAUS) i University of Public Service (UPS).
Celem projektu jest:
- poprawa jakości zarządzania w instytucjach administracji publicznej,
- wzmocnienie kompetencji kadry zarządzającej administracji publicznej.
Adresat projektu
Projekt obejmuje wsparciem instytucje administracji rządowej (ministerstwa, urzędy centralne, wojewódzkie i jednostki podległe). Uczestnikami projektu są przedstawiciele kadry zarządzającej średniego szczebla w instytucjach administracji publicznej (tj. z-cy dyrektorów departamentów, biur, zespołów; naczelnicy, itd.), wykazujący potrzebę rozwijania umiejętności i podnoszenia wiedzy w zakresie wskazanym w opisie celu projektu.
Finansowanie projektu
Projekt wdrażany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, oś priorytetowa: IV Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, działanie: 4.2. programy mobilności ponadnarodowej.
Więcej na temat projektu na stronie internetowej Akademii.