"Asystent Granica" laureatem Konkursu AZIP
Podczas konferencji w dniu 13 grudnia br. dobre praktyki w zakresie projektowania usług uwzględniających potrzeby obywateli zaprezentowało 6 finalistów Konkursu, wyłonionych przez Kapitułę Konkursu na posiedzeniu w dniu 29 listopada br.
Finalistami zostali:
-
Główny Inspektorat Ochrony Środowiska:
Aplikacja mobilna "Jakość powietrza w Polsce" -
Gmina Olsztyn:
E-deklaracje i Elektroniczne Płatności Olsztyna -
Izba Celna w Białymstoku:
Aplikacja „Asystent Granica” - wersja mobilna i przeglądarkowa -
Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wielkopolskim:
„LUW bez barier” – zwiększenie dostępności do usług świadczonych przez Lubuski Urząd Wojewódzki dla osób niepełnosprawnych -
Ministerstwo Edukacji Narodowej:
System teleinformatyczny uwzględniający nowoczesne rozwiązania w zakresie funkcjonowania systemu umożliwiającego zgłaszanie wypoczynku dzieci i młodzieży -
Izba Celna w Białymstoku
Aplikacja „Asystent Granica” - wersja mobilna i przeglądarkowa.
Laureat
Zgodnie z Regulaminem Konkursu laureata wybrali uczestnicy konferencji.
Laureatem Konkursu Akademii Zarządzania Instytucjami Publicznymi na najlepsze wdrożone praktyki w zakresie projektowania usług uwzględniających potrzeby obywateli - edycja 2016 została:
Izba Celna w Białymstoku – za wdrożenie aplikacji „Asystent Granica” - wersja mobilna i przeglądarkowa
Dzięki w/w aplikacji każdy podróżny, kierowca, przewoźnik może uzyskać aktualne informacje na temat zasad przy przekraczaniu granicy, komunikować się z jednostkami Służby Celnej i Straży Granicznej oraz optymalizować podróż. Aplikacja jest dostępna w polskiej, angielskiej, francuskiej, hiszpańskiej, niemieckiej, rosyjskiej i włoskiej wersji językowej.
Wyróżnienie
Ponadto Kapituła Konkursu na posiedzeniu 13 grudnia 2016 r. zadecydowała o przyznaniu wyróżnienia Urzędowi Skarbowemu w Żorach za wdrożenie dobrej praktyki:
Inicjowanie wniosków o zmianę decyzji ostatecznych w zakresie udzielania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych poprzez dalsze rozłożenie zadłużenia na raty.
Zaprezentowana przez Urząd Skarbowy w Żorach praktyka łączy dobrą współpracę z klientem, dbanie o jego interesy z jednoczesną dbałością o interesy skarbu państwa. Kapituła Konkursu doceniła innowacyjność podejścia, prostotę oraz niskie koszty wprowadzenia jej w życie.