14.08.2018
Informacje
Konkurs na innowacyjne praktyki w administracji
Do 14 września organizacje sektora publicznego mogą zgłaszać swoje innowacyjne rozwiązania do konkursu, organizowanego wspólnie przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie (ZEA). Autorzy najlepszych praktyk będą mogli je zaprezentować w trakcie dwóch konferencji w Paryżu (listopad 2018) i Dubaju (luty 2019).
Podstawowe kryteria do oceny projektów są następujące:
- Organizacja sektora publicznego ma wiodącą rolę w projekcie i jest odpowiedzialna za jego wyniki (lub te wyniki mają wpływ na nią samą),
- Innowacja jest czymś nowym dla naszej organizacji (to, że jest już stosowana gdzie indziej nie ma znaczenia),
- Innowacja jest w takiej fazie rozwoju, w której przynosi rezultaty dla danej grupy odbiorców (innowacją nie może być pomysł, koncepcja – chodzi o projekty już wdrożone, choćby zaczynające przynosić efekty /może więc to być np. projekt pilotażowy/),
-
Mamy dowody/dane, świadczące o tym, że projekt ma wpływ na:
- Efektywność (stopień osiąganych celów),
- Wydajność (relację kosztów do korzyści),
- Poziom usług publicznych, mierzony m.in. dostępnością czy zadowoleniem użytkowników.
Aby wziąć udział w konkursie, trzeba:
- zarejestrować się na stronie Obserwatorium Innowacji Sektora Publicznego OECD,
- wypełnić, w języku angielskim, formularz zgłoszeniowy online.
Szczegóły na stronie OECD oraz w serwisie służby cywilnej.