Synergia – sesja peer learning w projekcie
W dniach 8-10 lutego br. odbywają się kolejne zajęcia w ramach 5 sesji projektu SYNERGIA. W sesji udział biorą przedstawiciele instytucji administracji publicznej z Polski, Bułgarii, Łotwy i Węgier.
Sesja peer learning
Celem sesji peer learning jest wymiana doświadczeń przedstawicieli uczestników w zakresie możliwości implementacji dobrych praktyk prezentowanych w czasie zajęć szkoleniowych i wypracowanie rekomendacji w zakresie ich wdrażania w instytucjach administracji publicznej.
Przez trzy dni przedstawiciele uczestników projektu będą pracować w różnych grupach zadaniowych. Pierwszy dzień poświęcony jest analizie praktyk prezentowanych wcześniej w czasie programu edukacyjno-kooperacyjnego. W drugim dniu sesji przedstawiciele uczestników projektu będą pracować nad wyzwaniami zarządczymi zgłoszonymi do projektu przez instytucje w fazie rekrutacji do projektu. Trzeciego dnia przedstawiciele uczestników projektu wspólnie wymienią się doświadczeniami dotyczącymi zagadnień programowych projektu w formule Open Space.
Forma realizacji
Ze względu na sytuację epidemiologiczną, zajęcia realizowane będą w formie online i odbędą się na specjalnej platformie e-learningowej w środowisku MS TEAMS.
Cel projektu Synergia
Celem projektu jest przygotowanie, na bazie sieci współpracy kadry zarządzającej w administracji publicznej z krajów Europy Środkowej i Wschodniej, nowego programu edukacyjno-kooperacyjnego i wdrożenie wypracowanych w trakcie realizacji programu rozwiązań w praktyce.
Adresat projektu
- Uczestnikiem projektu są:
- instytucje administracji centralnej lub rządowej terenowej z Polski,
- instytucje administracji centralnej lub rządowej terenowej z krajów Europy Środkowej i Wschodniej,
-
jednostki podległe oraz jednostki nadzorowane przez instytucje administracji centralnej lub rządowej terenowej z Polski lub krajów Europy Środkowej i Wschodniej,
które podejmą się udziału w wypracowaniu, a w przypadku instytucji z Polski również wdrożeniu wypracowanych zaleceń w obszarze zarządzania instytucjami.
- Instytucje wytypują do udziału w projekcie swoich przedstawicieli, pełniących funkcje kierownicze lub koordynujące zespół:
- szczebel centralny (np. sekretarze stanu, podsekretarze stanu, kierownicy urzędów centralnych i ich zastępcy, dyrektorzy generalni, dyrektorzy i zastępcy dyrektorów departamentów i biur w ministerstwach i urzędach centralnych),
- szczebel terenowy (np. wojewodowie, wicewojewodowie, dyrektorzy generalni oraz dyrektorzy i zastępcy dyrektorów biur i wydziałów w urzędach wojewódzkich i innych jednostkach rządowej administracji terenowej).
Forma realizacji
Projekt realizowany będzie w czterech edycjach. Każda edycja obejmuje realizację dwóch części:
- Program edukacyjno-kooperacyjny (zajęcia dla przedstawicieli uczestnika prowadzone w formie stacjonarnej i obejmujące 19 dni zajęć w Polsce, Bułgarii, na Łotwie i na Węgrzech),
- Część wdrożeniowa (przygotowanie projektu wdrożenia oraz wdrożenie dobrej praktyki zarządczej w instytucji uczestnika).
Partnerzy
Projekt jest realizowany w partnerstwie ponadnarodowym:
- Krajowa Szkoła Administracji Publicznej im. Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Lecha Kaczyńskiego (KSAP),
- Bułgarski Institute of Public Administration (IPA),
- Węgierski National University of Public Service (NUPS),
- Latvian School of Public Administration (LSPA).
Finansowanie projektu
Projekt jest współfinansowany ze środków budżetu państwa oraz funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Więcej informacji na temat projektu: www.synergia.ksap.gov.pl