Zakres szkolenia
UmiejętnościTytuł szkolenia
Efektywna komunikacja w procesie kontroli - przez współpracę do celu
Termin
23-11-2015, 24-11-2015
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
wykład, warsztaty zespołoweLiczba uczestników
15Koszt
950.00 PLNProwadzący
Małgorzata Humel-MaciewiczakAdresat
- pracownicy komórek organizacyjnych odpowiedzialni m.in. za realizację i nadzór czynności kontrolnych oraz związanych z audytem wewnętrznym
- kierownicy średniego i kadra wyższego szczebla zaangażowana w procesy związane z kontrolą i audytem
Cele
- uświadomienie uczestnikom istotności budowy skutecznego systemu komunikacji w procesie kontroli i audytu
- wskazanie uczestnikom ograniczeń z jakimi kontrolujący, jako urzędnicy państwowi, muszą się liczyć prowadząc kontrole w ramach porządku prawnego
Efekty szkolenia
- zapoznanie uczestników z głównymi wymaganiami efektywnego procesu komunikacji, w tym jak rozpoznawania i dostosowywania stylu komunikacji w procesie kontroli
- wskazanie najczęściej spotykanych barier w procesach komunikowania, ze szczególnym uwzględnieniem przyczyn powstawania konfliktów
- nabycie przez uczestników umiejętności zachowania asertywnej postawy oraz korzystania z informacji zwrotnej
- zwiększenie efektywności i skuteczności kontroli prowadzonych przez instytucje państwowe w kontekście doskonalenia działania organizacji
Program
- Ograniczenia w procesie komunikacji wynikające z norm prawa – obowiązek działania kontrolera na podstawie prawa i w granicy prawa
- Etyka w procesie kontroli – wizerunek, postawa i działania kontrolera.
- Wpływ komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej na realizację celów procesu kontroli
- Psychologiczne aspekty procesu komunikacji, w tym m.in.: bariery i przeszkody w nim występujące, wpływ przekonań i stereotypów na skuteczność odbioru przekazu, rozróżnienie stylów komunikacji w kontekście różnych typów osobowości, komunikacja niewerbalna
- Umiejętność wykorzystania informacji zwrotnej szczególnie w sytuacji konfliktu, w tym m.in. powstałego na tle stosowania profesjonalnego osądu kontrolera
- Wykorzystanie przez kontrolera zawodowego sceptycyzmu a umiejętność asertywnego zachowania