Zakres szkolenia

Umiejętności

Tytuł szkolenia

Efektywna komunikacja w procesie kontroli - przez współpracę do celu

Termin

23-11-2015, 24-11-2015

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

wykład, warsztaty zespołowe

Liczba uczestników

15

Koszt

950.00 PLN

Adresat

  • pracownicy komórek organizacyjnych odpowiedzialni m.in. za realizację i nadzór czynności kontrolnych oraz związanych z audytem wewnętrznym
  • kierownicy średniego i kadra wyższego szczebla zaangażowana w procesy związane z kontrolą i audytem

Cele

  • uświadomienie uczestnikom istotności budowy skutecznego systemu komunikacji w procesie kontroli i audytu
  • wskazanie uczestnikom ograniczeń z jakimi kontrolujący, jako urzędnicy państwowi, muszą się liczyć prowadząc kontrole w ramach porządku prawnego

Efekty szkolenia

  • zapoznanie uczestników z głównymi wymaganiami efektywnego procesu komunikacji, w tym jak rozpoznawania i dostosowywania  stylu komunikacji w procesie kontroli
  • wskazanie najczęściej spotykanych barier w procesach komunikowania, ze szczególnym uwzględnieniem przyczyn powstawania konfliktów
  • nabycie przez uczestników umiejętności zachowania asertywnej postawy oraz korzystania z informacji zwrotnej
  • zwiększenie efektywności i skuteczności kontroli prowadzonych przez instytucje państwowe w kontekście doskonalenia działania organizacji

Program

  • Ograniczenia w procesie komunikacji wynikające z norm prawa – obowiązek działania kontrolera na podstawie prawa i w granicy prawa
  • Etyka w procesie kontroli – wizerunek, postawa i działania kontrolera.
  • Wpływ komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej na realizację celów procesu kontroli
  • Psychologiczne aspekty procesu komunikacji, w tym m.in.: bariery i przeszkody w nim występujące, wpływ przekonań i stereotypów na skuteczność odbioru przekazu, rozróżnienie stylów komunikacji w kontekście różnych typów osobowości, komunikacja niewerbalna
  • Umiejętność wykorzystania informacji zwrotnej szczególnie w sytuacji konfliktu, w tym m.in. powstałego na tle stosowania profesjonalnego osądu kontrolera
  • Wykorzystanie przez kontrolera zawodowego sceptycyzmu a umiejętność asertywnego zachowania