Zakres szkolenia
WiedzaTytuł szkolenia
Nowe zasady przeprowadzania ocen w służbie cywilnej a efektywność zarządzania ludźmi w instytucji publicznej
Termin
22-11-2016, 23-11-2016
Czas trwania
14 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-15.00
Forma zajęć
mini-wykłady, dyskusje, ćwiczenia warsztatowe, wspólna praca nad wnioskami czy wskazówkami do zastosowania przez uczestników w praktyceLiczba uczestników
20Koszt
850.00 PLNProwadzący
Radosław HancewiczAdresat
Kierownicy i koordynatorzy zespołów zainteresowani poprawieniem swoich umiejętności w zakresie oceniania i zarządzania ludźmi.
Cele
- omówienie zmian w zakresie ocen okresowych w służbie cywilnej wynikających z nowego Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 4 kwietnia 2016 r. w sprawie warunków i sposobu przeprowadzania ocen okresowych urzędników służby cywilnej i pracowników służby cywilnej
- przedstawienie najczęstszych błędów organizacyjnych popełnianych w procesie oceniania pracowników oraz błędów w sztuce oceniania, a także omówienie sposobów ich neutralizowania, tak by proces oceniania mógł spełnić swoje funkcje
- omówienie najbardziej efektywnych narzędzi zarządzania stosowanych na poszczególnych etapach zarządzania
- zapoznanie uczestników z najważniejszymi zasadami zarządzania w instytucji publicznej i roli kierownika w procesie zarządzania
Efekty szkolenia
- uświadomienie uczestnikom najważniejszych funkcji efektywnego kierownika oraz tego czym różni się zarządzanie od administrowania
- poprawienie efektywności zarządzania uczestników szkolenia
- dostarczenie uczestnikom wiedzy nt. szczegółowych kryteriów oceny i ich stopniowania w odniesieniu do rzeczywistych zachowań pracowników
- pokazanie uczestnikom roli oceny okresowej w motywowaniu pracowników
Program
- Niezbędne kompetencje kierownika
- Wprowadzenie do zagadnień oceniania
- Ocena okresowa i jej przeprowadzanie zgodnie z nowym Rozporządzeniem
- Kryteria oceny
- Błędy w ocenianiu
- Zasady skutecznej rozmowy oceniającej
- Motywowanie a ocena okresowa
- Pozostałe funkcje kierownicze - dobre praktyki zwiększające skuteczność kierownika