Zakres szkolenia
UmiejętnościTytuł szkolenia
Profesjonalna obsługa klienta w urzędzie
Termin
01-06-2017, 02-06-2017
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
Mini - wykłady, dyskusja, warsztat, ćwiczenia indywidualne oraz zespołoweLiczba uczestników
15Koszt
900.00 PLNProwadzący
Dariusz WawrzenieckiAdresat
Wszyscy urzędnicy mający kontakt z klientem zewnętrznym
Cele
Zwiększenie jakości obsługi klienta i budowa dobrego wizerunku urzędu
Efekty szkolenia
- zdobycie wiedzy o elementach w największym stopniu wpływających na przyjazny wizerunek urzędu
- poznanie efektywnych wzorców zachowań (standardów) w pracy
- z klientem w kontakcie telefonicznym i bezpośrednim
- wypracowanie asertywnych sposobów reagowania na trudne sytuacje
Program
Budowanie profesjonalnych relacji z klientem w urzędzie
- Specyfika i potrzeby klienta urzędu.
- Pierwsze wrażenie.
- Kształtowanie dobrych nawyków w obsłudze klienta.
- Czynniki sukcesu w obsłudze klienta.
- Po czym klienci oceniają jakość obsługi klienta?
- Jak wykorzystać proste reguły psychologiczne by zwiększyć zadowolenie klienta?
Zasady obsługi klienta urzędu
- Jak zbudować skuteczny standard obsługi klienta (ścieżka klienta)?
- Nawiązanie kontaktu z klientem, powitanie werbalne.
- Budowanie zaufania klienta - omówienie procedur urzędowych.
- Zasady rozmowy z klientem, zadawanie pytań.
- Czego unikać w kontakcie z klientem?
Najważniejsze zasady obsługi przez telefon
- Etapy rozmowy telefonicznej.
- Zasady prowadzenia rozmów telefonicznych nawiązywanych i odbieranych.
- Telefoniczny savoir-vivre.
- Jak szybko i efektywnie prowadzić rozmowy telefoniczne?
Trudne sytuacje w obsłudze klienta
- Trudne sytuacje – dlaczego powstają i jak ich unikać?
- Typy trudnego klienta i sposoby radzenia sobie z nim.
- Co robić z klientem przekraczającym granice?
- Identyfikacja najtrudniejszych sytuacji w kontakcie z klientem.
- Radzenie sobie ze stresem podczas obsługi klienta.
- Asertywność w obsłudze.
- Zachowania asertywne na tle zachowań agresywnych, uległych i manipulujących.