Zakres szkolenia
WiedzaTytuł szkolenia
Petycje, skargi i wnioski w administracji publicznej
Termin
28-11-2016, 29-11-2016
Czas trwania
2 terminy: 27-28.10.2016 oraz 28-29.11.2016
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
konwersatorium, studia przypadków (kazusy) oraz ćwiczenia na wybranych przykładachLiczba uczestników
15Koszt
850.00 PLNProwadzący
Daniel NowickiAdresat
- wszyscy pracownicy administracji, którzy zaangażowani są w procesy udzielania odpowiedzi na skargi i wnioski oraz petycje
- pracownicy departamentów i wydziałów ds. prawnych, którzy chcą uzupełnić swoją wiedzę w zakresie prowadzenia postępowań z zakresu skarg i wniosków oraz petycji
Cele
- przedstawienie nowych regulacji o petycjach i zasad ich stosowania
- omówienie praktycznych aspektów realizacji przepisów o skargach i wnioskach
Efekty szkolenia
- pozyskanie umiejętności udzielania odpowiedzi na petycje, skargi i wnioski
- pozyskanie umiejętności prawidłowego prowadzenia postępowań uproszczonych w zakresie petycji, skarg oraz wniosków
Program
- pojęcie petycji
- pojęcie skargi i wniosku
- relacja pomiędzy petycją, skargą oraz wnioskiem
- podmioty uprawnione do wnoszenia petycji, skarg i wniosków
- właściwość organów w sprawach petycji, skarg oraz wniosków
- związek postępowania w sprawie petycji, skargi i wniosku z postępowaniem administracyjnym
- przebieg postępowania w sprawie petycji, skarg i wniosków
- terminy rozpatrywania petycji, skarg i wniosku
- sposoby rozpatrzenia petycji, skargi i wnioski
- organizacja przyjmowania i załatwiania petycji, skarg i wniosków oraz nadzór i kontrola nad prawidłowością działania organów w tym zakresie