Zakres szkolenia
Zarządzanie ludźmi i zespołamiTytuł szkolenia
Zarządzanie oporem pracowników
Termin
19-20.11.2018
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
Aktywne formy nauczania, studia przypadków, mini-wykłady, konsultacje zespołowe, dyskusje, testy psychologiczneLiczba uczestników
16Koszt
990.00 PLNProwadzący
Tadeusz ReimusAdresat
- kadra kierownicza urzędów
- kadra koordynująca procesy wewnętrzne w urzędach
- pracownicy działów kadr urzędu
Cele
- poszerzenie wiedzy w zakresie roli menedżera w kontekście pracy z oporem i „trudnymi” pracownikami
- uzupełnienie wiedzy odnoszącej się do kluczowych potrzeb w kontekście zróżnicowanych ról menedżerskich w zarządzaniu zespołem
- poszerzenie wachlarza narzędzi menedżerskich wspierających prowadzenie rozmów indywidualnych i spotkań grupowych wywierających presję – rozmowy coachingowe, spotkania problemowe, kreatywne podejście do pracowników
- zwiększenie umiejętności stawiania celów i ich kontroli wraz z praktycznym warsztatem udzielania informacji zwrotnej
- większa świadomość osobistego stylu menedżerskiego w zróżnicowanych kontekstach organizacyjnych
- budowanie osobistej elastyczności w stosowaniu różnych ról ramach pełnionej funkcji
Efekty szkolenia
Efektem cyklu szkoleń jest przekazanie umiejętności skutecznego zarządzania zespołem administracji publicznej z wykorzystaniem technik psychologicznych, w szczególności zaś nabycie umiejętności:
- radzenia sobie z „trudnymi” pracownikami
- skutecznego kierowania zespołem, wyznaczania celów i egzekwowania zadań,
- motywowania pracowników, utrzymywanie stosunku pracy
- wywierania wpływu, przekonywania i komunikowania się z zespołem i delegowania uprawnień,
- zapobiegania i rozwiązywania sytuacji konfliktowych
- asertywnego przewodzenia
Program
- Cele na poziomie zadania/jednostki/zespołu – narzędzia stawiania celów, i delegowania zadań wobec oporu pracowników
- Radzenie sobie z „idea-killers” – („to się nie da, to już było, to nie przejdzie, to zbyt nowatorskie...”)
- Koncepcja pracy z oporem (“drabina” delegowania)/praktyka dzielenia sie zaufaniem i odpowiedzialnością. Elementy zarządzania zmianą.
- Facylitacja, jako metoda pracy ze skonfliktowanymi zespołami i jednostkami; Ogólne przedstawienie podejścia do coachingu menedżerskiego w modelu coachingu narzędziowego wraz z praktycznymi przykładami stosowania technik coachingu dyrektywnego w zarządzaniu zespołem
- Fazy procesu tworzenia się grupy wg. Drexlera/Sibbeta; definicja oczekiwań/potrzeb/zachowań menedżerskich na każdej fazie pracy zespołowej; dobranie odpowiednich technik do pracy z oporem
- Istotne elementy prewencji – w momencie uzgadniania celu, zakresu, odpowiedzialności; plany raportowania, sytuacje deficytu kompetencyjnego, „pożary” w realizacji zadania
- Interwencja menedżerska – w jaki sposób interweniować w momencie raportowania lub dostrzegalnych deficytów w realizacji zadania – technika sankcjonowania pracownika -> WUOK
- Plan działania na zakończenie sesji zarządzania oporem – linie czasu, terminy i „plany awaryjne”
- Planowanie czasu i priorytety w kontekście oporu interesariuszy
- Wyznaczanie zadań samoobserwacyjnych i rozwojowych