Kontakty interpersonalne i dress code
Program warsztatu
Kontakty interpersonalne
- pierwsze wrażenie
- pozdrawianie
- powitania i pożegnania
- uścisk dłoni, podawanie rąk, całowanie w rękę
- tzw. powitania „dyplomatyczne”
- przedstawianie się i przedstawianie innych
- formy kurtuazyjne w rozmowie i tytułowanie
- jak być ciekawym rozmówcą, co warto wiedzieć o tzw. „small talk”
- sztuka aktywnego słuchania
-
codzienny savoir-vivre
- telefoniczny savoir-vivre
- korespondencja elektroniczna tzw. netykieta
- mowa ciała – rzeczy, które warto wiedzieć
- sytuacje niezręczne i faux pas - jak się zachować?
Ubiór – dress code
- ogólne zasady ubierania się – co oznacza „być dobrze ubranym”
- strój do pracy – co oznacza pojęcie „dress code”?
- czy pracodawca może wymagać od pracowników określonego stroju?
- strój w podróży służbowej
- okazja a ubiór (przyjęcia służbowe, spotkania towarzyskie, uroczystości rodzinne i inne)
- ubiór niestosowny – podstawowe uchybienia pań i panów
Bogumiła Więcław
Wieloletni pracownik Ministerstwa Spraw Zagranicznych m.in. w Helsinkach, Waszyngtonie, Canberze; b. zastępca dyrektora Protokołu Dyplomatycznego. Brała udział w wielu wizytach najwyższego szczebla oraz współmałżonków głów państw i szefów rządów. Prowadzi szkolenia z protokołu dyplomatycznego dla pracowników MSZ, urzędów administracji publicznej oraz zajęcia w KSAP, PISM, Europejskiej Akademii Dyplomatycznej i SGH (Podyplomowe Studium Public Relations).