Zakres szkolenia

Wsparcie publiczne

Tytuł szkolenia

System SL2014 - jak rozliczać projekty unijne?

Termin

29-05-2019

Termin

29.05.2019

Czas trwania

8 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

prezentacja obsługi systemu SL2014 prowadzona przez trenerkę, analiza przypadków, dyskusja moderowana przez trenerkę

Liczba uczestników

20

Koszt

590.00 PLN

Prowadzący

Ingrid Szrajer

Adresat

  • pracownicy beneficjentów zaangażowani w rozliczanie projektów unijnych krajowych i regionalnych
  • kadra kierownicza odpowiedzialna za kontrolę realizowanych
  • w jednostce projektów unijnych, w tym zaciąganie zobowiązań finansowych w imieniu jednostki

Cele

Poznanie przez uczestników i uczestniczki procesu sprawozdawczości rzeczowej i finansowej przy rozliczaniu projektów współfinansowanych ze środków unijnych na lata 2014-2020  z wykorzystaniem systemu SL2014.

Efekty szkolenia

  • poznanie nowych zasad rozliczania projektów UE w systemie SL2014
  • przygotowanie do wnioskowania o zaliczki, refundację oraz rozliczania projektów

Program

  • System SL2014 – główne narzędzie do raportowania i komunikowania się z Instytucją od podpisania umowy o dofinansowanie (uprawnienia, odpowiedzialność)
  • Rozpoczęcie pracy w systemie SL2014:
    • harmonogram płatności – tworzenie i aktualizacja
    • zamówienia publiczne i dokumentacja
  • Wniosek o płatność:
    • rejestracja wniosku o płatność
    • uzupełnienie wniosku o płatność w zakresie postępu rzeczowego i finansowego
    • obsługa wniosku o płatność po stronie Beneficjenta
  • Wnioski o płatność w partnerstwie – czym się różnią, jak przygotowywać częściowy i zbiorczy wniosek o płatność.
  • Procedura weryfikacji i zatwierdzenia wniosku przez Opiekuna projektu
  • Pozostałe zakładki systemu SL2014 niezbędne w rozliczeniach:
    • pisma i wiadomości w Module Korespondencja.
    • baza Personelu - dla kogo, kiedy i jak należy ją wypełniać?
    • monitorowanie uczestników – czy tylko w projektach EFS?
  • Dyskusja i konsultacje z trenerką