Zakres szkolenia
Prawo pracy i HRTytuł szkolenia
Czas pracy w administracji
Termin
24.04.2020
Czas trwania
8 godzin dydaktycznych (jeden dzień szkoleniowy), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
wykład oraz praktyczne ćwiczeniaLiczba uczestników
20Koszt
570.00 PLNProwadzący
Monika FrączekAdresat
- pracownicy działów kadr
- kierownicy tj. naczelnicy wydziałów, dyrektorzy departamentów
- radcowie prawni zajmujący się sprawami pracowniczymi
Cele
Pomoc uczestnikom w zgodnym przepisami, wykładnią i orzecznictwem stosowaniem przepisów dotyczących czasu pracy, wskazówki odnośnie możliwych rozwiązań praktycznych problemów, w tym w zakresie prowadzenia ewidencji czasu pracy pracowników.
Efekty szkolenia
- zapoznanie się z obowiązującymi przepisami oraz wykładnią dotyczącą czasu pracy
- poszerzenie albo uporządkowanie posiadanej wiedzy
- pomoc w stosowaniu posiadanej wiedzy w praktyce
Program
- Podstawa prawna planowania i rozliczania czasu pracy pracowników administracji publicznej
- Podstawowe pojęcia z zakresu czasu pracy, niezbędno do prawidłowego planowania i rozliczania czasu pracy, w szczególności
- Okres odpoczynku dobowego i tygodniowego
- Okres rozliczeniowy i jego znaczenie dla planowania i rozliczania czasu pracy
- Dni wolne pracownika administracji publicznej (konieczność wprowadzenia w urzędzie oznaczeń poszczególnych dni wolnych),
- Systemy czasu pracy, jakie mogą być stosowane wobec pracowników administracji publicznej, w tym praktyczne różnice między podstawowym, a równoważnym systemem czasu pracy,
- Zasady prawidłowego tworzenia harmonogramów czasu pracy pracowników administracji publicznej
- Obowiązek pracownika stawiania się do pracy zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy, w tym problematyka tzw. czynności przygotowawczych
- Problematyka odpracowanie wyjścia prywatnego przez pracowników objętych zakazem albo ograniczeniem wykonywania pracy nadliczbowej
- Obowiązkowe zwolnienia pracowników od pracy i ich ewidencjonowanie oraz miejsce przechowywania dotyczących tego dokumentów
- Zasady polecania pracy w godzinach nadliczbowych oraz konieczność przechowywania dokumentów z tym związanych
- Dodatkowa praca pracownika zatrudnionego na część etatu
- Ograniczenie oraz zakaz pracy nadliczbowej, w tym ograniczenia w polecaniu pracy nadliczbowej wynikające z obowiązku zachowania odpoczynku
- Praca pracowników administracji publicznej w niedziele, święta i inne dni wolne, w szczególności w soboty
- Podróż służbowa pracownika, a jego czas pracy
- Dokumentacja czasu pracy w postaci papierowej – wymagania