Zakres szkolenia
Zarządzanie ludźmi i zespołamiTytuł szkolenia
ONLINE LIVE – Zarządzanie kryzysowe – aspekty organizacyjne, psychologiczne, prawne
Termin
29-30.04.2020
Czas trwania
2 dni szkoleniowe, 6 godzin dydaktycznych, w godz. 10.00 - 12.00
Forma zajęć
wykład, konwensatoriumLiczba uczestników
15Koszt
420.00 PLNProwadzący
Jarosław MarciniakAdresat
Kierownicy, osoby zarządzające
Cele
przekazanie najważniejszej, praktycznej wiedzy - w jaki sposób instytucja oraz jej kadra kierownicza może funkcjonować w czasie kryzysu. Chodzi o rozwiązania umożliwiające zabezpieczenie interesów pracodawcy i zapewnienie efektywnej pracy
Program
1. Wprowadzenie – co oznacza sytuacja kryzysowa w instytucji (kontekst COVID 19)
2. Zarządzanie ludźmi i pracą - trzy kluczowe obszary zagrożeń
3. Najważniejsze zadanie operacyjne dla osób zarządzających
4. Sposoby organizacji reakcji na kryzys – „latarnia we mgle”, „dźwignia”, „model elastyczno-adaptacyjny”, „model przetrwania”
5. Szczególna rola kadry kierowniczej – obowiązki i uprawnienia
6. Psychologiczne aspekty zarządzania sytuacją kryzysową w instytucji • Reagowanie pracowników na sytuację kryzysową • Fazy problemów, potrzeby i zalecane postępowanie (kontekst COVID 19) • Zachowania pracowników – różnica pomiędzy sytuacją stresową a paniką • formularz do diagnozy poziomu stresu w sytuacji kryzysowej
7. Możliwości wpływania na postawy i zachowania w sytuacji kryzysowej • Formy i sposoby komunikacji z pracownikami w sytuacji kryzysowej • Identyfikacja, wyjaśnianie, ograniczanie konfliktów • Łagodzenie napięć i wyjaśnianie • Metody prowadzenia spotkań, narad, zebrań (również w formule zdalnej)
8. Działania optymalizacyjne w sytuacji kryzysowej • Możliwości prawne • Wynagrodzenia i urlopy
• Praca zdalna • Dyscyplina pracy, polecenia, rozliczanie pracowników
9. Pozostałe działania optymalizacyjne • Zachowanie potencjału organizacji – wytyczne • Zasady racjonalizacji zatrudnienia
10. Przykłady dokumentów, narzędzi możliwych do zastosowania w procesie optymalizacji:
a. Kwestionariusz oceny/znaczenia danej struktury w organizacji
c. Analiza pracy - przykład formularza
d. Ankieta dla kierowników (optymalizacja podległego zespołu)
11. Co po kryzysie – wytyczne dla osób zarządzających
12. Podsumowanie zajęć