Zakres szkolenia
Prawo pracy i HRTytuł szkolenia
ONLINE LIVE Czas pracy w administracji
Termin
4.12.2020
Czas trwania
6 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy) godz. 9.00-14.00
Forma zajęć
On-lineLiczba uczestników
25Koszt
420.00 PLNProwadzący
Monika FrączekAdresat
- pracownicy działów kadr,
- kierownicy tj. naczelnicy wydziałów, dyrektorzy departamentów,
- radcowie prawni zajmujący się sprawami pracowniczymi
Cele
- pomoc uczestnikom w zgodnym przepisami, wykładnią i orzecznictwem stosowaniem przepisów dotyczących czasu pracy,
- wskazówki odnośnie możliwych rozwiązań praktycznych problemów, w tym w zakresie prowadzenia ewidencji czasu pracy pracowników
Efekty szkolenia
- zapoznanie się z obowiązującymi przepisami oraz wykładnią dotyczącą czasu pracy,
- poszerzenie oraz uporządkowanie posiadanej wiedzy,
- pomoc w stosowaniu posiadanej wiedzy w praktyce
Program
- Podstawowe pojęcia z zakresu czasu pracy, niezbędno do prawidłowego planowania i rozliczania czasu pracy, w szczególności:
- normy czasu pracy, w tym normy czasu pracy pracowników niepełnosprawnych i zasady planowania im czasu pracy,
- okres rozliczeniowy i jego znaczenie dla planowania i rozliczania czasu pracy,
- ustalanie wymiaru czasu pracy, w tym w przypadku podjęcia i zakończenia zatrudnienia w trakcie okresu rozliczeniowego,
- wymiar czasu pracy pracowników zatrudnionych na część etatu,
- doba pracownicza, w tym ewidencjonowanie początku doby pracowniczej,
- ruchomy czas pracy – zasady wprowadzania i stosowania takiego rozkładu czasu pracy, problematyka ewidencjonowania godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy w ruchomym czasie pracy,
- indywidualny rozkład czasu pracy w urzędzie, w tym gromadzenie wniosków o ruchomy czas pracy i indywidualny rozkład czasu pracy, miejsce przechowywania tych wniosków,
- Okres odpoczynku dobowego i tygodniowego,
- Czas pracy a praca zdalna – wpływ pracy poza urzędem na planowanie i rozliczanie czasu pracy,
- Dni wolne pracownika administracji publicznej (konieczność wprowadzenia w urzędzie oznaczeń poszczególnych dni wolnych),
- Różnice między podstawowym, a równoważnym systemem czasu pracy – odmienności w zakresie planowania czasu pracy,
- Zasady prawidłowego tworzenia harmonogramów czasu pracy pracowników administracji publicznej, w tym:
- przypadki, w których harmonogramy muszą być tworzone,
- forma harmonogramu zgodnie ze stanowiskiem MRPiPS,
- oznaczenia w harmonogramie,
- przekazywanie harmonogramów pracownikom i do Działów Kadr,
- wątpliwości co do możliwości dokonywania poprawek w harmonogramie czasu pracy,
- Zasady wyjść prywatnych, ich odpracowywania i ewidencjonowania, w tym:
- gromadzenie w dokumentacji czasu pracy wniosków o wyjścia prywatne,
- problematyka odpracowanie wyjścia prywatnego przez pracowników objętych zakazem albo ograniczeniem wykonywania pracy nadliczbowej,
- Wyjścia służbowe i wyjścia na przerwy – ich dokumentowanie,
- Spóźnienia i ich odpracowanie, a zasady ewidencjonowania,
- Obowiązkowe zwolnienia pracowników od pracy i ich ewidencjonowanie oraz miejsce przechowywania dotyczących tego dokumentów,
- Praca nadliczbowa oraz konieczność przechowywania dokumentów z tym związanych, w tym:
- ograniczenie oraz zakaz pracy nadliczbowej, w tym ograniczenia w polecaniu pracy nadliczbowej wynikające z obowiązku zachowania odpoczynku,
- zasady rekompensowania i ewidencjonowania pracy nadliczbowej pracownikom administracji publicznej,
- Praca pracowników administracji publicznej w niedziele, święta i inne dni wolne, w szczególności w soboty,
- Dodatkowa praca pracownika zatrudnionego na część etatu – zasady jej rozliczania, rekompensowania i ewidencjonowania,
- Czas pracy, a szkolenia pracowników administracji publicznej,
- Podróż służbowa, a czas pracy,
- Możliwość powierzenia dyżuru oraz zasady ewidencjowania dyżuru,
- Zasady prowadzenia dokumentacji czasu (dokumenty papierowe albo elektroniczne – konieczne wymagania)
- Czas przechowywania dokumentów dotyczących ewidencjonowania czasu pracy.