Tytuł szkolenia
ONLINE LIVE Akademia Trenera Wewnętrznego - TRAIN THE TRAINER
Termin
22-03-2021, 23-03-2021
Termin
- 22-23.03.2021r.
- 12-13.04.2021r.
- 17-18.05.2021r.
Czas trwania
48 godzin dydaktycznych (6 dni szkoleniowych), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
Pracujemy warsztatowo, interaktywnie. Wykorzystywane są gry, symulacje, ćwiczenia indywidualne oraz grupowe, które pozwalają doświadczyć omawianych sytuacji.
Liczba uczestników
14
Koszt
1150.00 PLN
Adresat
- Osoby, które przygotowują się do roli trenera wewnętrznego
- Trenerzy wewnętrzni, którzy chcą doskonalić swój warsztat
- Trenerzy i osoby, zajmujący się w administracji prowadzeniem zajęć z tzw. tematów twardych, chcący urozmaicić prowadzone zajęcia
- Dyrektorzy, naczelnicy, którzy prowadzą spotkania
Cele
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do roli trenera wewnętrznego w administracji. W ramach szkolenia uczestnicy poznają zasady projektowania i prowadzenia szkoleń oraz działań rozwojowych z pozycji trenera wewnętrznego w administracji.
Efekty szkolenia
- Nauczą się planowania i projektowania szkoleń oraz materiałów szkoleniowych.
- Będą potrafili zastosować aktywne metody nauczania i moderowania grupą.
- Zdobędą wskazówki do tego, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach w pracy z grupą i podczas wystąpień przed publicznością
Program
W prowadzenie w rolę trenera
- Trener w administracji - Ja jako trener
- Kluczowe kompetencje trenerskie - omówienie
- Autodiagnoza, moja mocna strona, obszary do rozwoju
- Matryca wpływów – na co jako trener mam wpływ, gdzie powinienem koncentrować swoje działanie
- Autoprezentacja trenera – profesjonalny wizerunek, ubiór, zachowanie, pierwsze wrażenie, efekt Pigmaliona, nawiązanie relacji
Projektowanie programów szkoleniowych
- Analiza i wyznaczanie celów - metoda „5W: who, when, where, why + how”
- Badanie i definiowanie potrzeb szkoleniowych
- Etapy tworzenia programów szkoleniowych i projektowanie modułów
- Dopasowanie metod szkoleniowych do celów i specyfiki grupy
- Jak uczą się dorośli? - zarys psychologiczne mechanizmy uczenia się - elementy psychologii uczenia się
- Podstawowe zasady uczenia się dorosłych - ćwiczenie wprowadzające do problematyki uczenia:
- Bariery w uczeniu się dorosłych – czego unikać na szkoleniu
- Metody oceny efektywności szkoleń (model Kirkapatricka)
Trening kompetencji trenerskich
- Źródła i budowanie autorytetu trenerskiego.
-
Kompetencje komunikacyjne i interpersonalne.
- Aktywne słuchanie, klaryfikacja, podsumowywanie, parafrazowanie.
- Klarowne prezentowanie wiedzy – zasady prowadzenia miniwykładów.
- Abecadło trenerskiej komunikacji - prowadzenie dyskusji, wydawanie instrukcji, podsumowywanie ćwiczeń, używanie pomocy itp.
- Jak prowadzić sesję pytań i prowadzić dyskusję? Typy trudnych pytań. Katalog sposobów reagowania
- Udzielanie informacji zwrotnej.
- Świadoma autoprezentacja w trakcie wystąpień publicznych.
- Radzenie sobie z tremą i stresem.
- Praca z głosem.
Prowadzenie szkolenia i dynamika grupy
- Kontakt i kontrakt - zawieranie i realizacja kontraktu w pracy z grupami.
- Budowanie relacji z grupą- zasady (co robić na przerwach, po szkoleniu z grupą czyli jak budować relacje i trzymać granice)?
- Przybory trenera – co ze sobą mieć?
- Kuchnia trenerska –co robić przed rozpoczęciem, jak ustawić sale, gdzie stać?
- Tworzenie środowiska wspierającego uczenie - humor na szkoleniu.
-
Techniki aktywizowania grupy
- Budowanie zainteresowania
- Interaktywne formy pracy
- „Energizery” - utrzymanie dynamiki grupy poprzez gry i zabawy podtrzymujące energię.
-
Struktura przekazu
- Metoda BBC
- Organizacja treści pod kątem logiki wywodu
- Używanie metafor i porównań - storytelling
- Haki pamięciowe (co uczestnicy mają zapamiętać)
- Podsumowywanie dyskusji – jak wyprowadzić mocne wnioski.
- Reagowanie w trudnych sytuacjach szkoleniowych.
|