Tytuł szkolenia
ONLINE LIVE Praca zdalna w praktyce - aktualna wykładnia i nowe przepisy
Czas trwania
6 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy) godz. 9.00-14.00
Forma zajęć
On-line
Liczba uczestników
25
Koszt
420.00 PLN
Adresat
- pracownicy działów kadr,
- kierownicy tj. naczelnicy wydziałów, dyrektorzy departamentów,
- radcowie prawni zajmujący się sprawami pracowniczymi
Cele
- pomoc uczestnikom w zgodnym przepisami, wykładnią i orzecznictwem stosowaniem przepisów dotyczących pracy zdalnej,
- zaktualizowanie wiedzy uczestników na temat obecnie obowiązujących zasad stosowania pracy zdalnej,
- zapoznanie z nowymi przepisami dotyczącymi stosowania pracy zdalnej
Efekty szkolenia
- zapoznanie się z nowymi regulacjami prawnymi oraz wykładnią dotyczącą obecnie obowiązujących przepisów dotyczących pracy zdalnej,
- poszerzenie i uporządkowanie posiadanej wiedzy,
- pomoc w stosowaniu posiadanej wiedzy w praktyce
Program
- Podstawa prawna, cel i czas wykonywania pracy zdalnej, w szczególności:
- w jakich przypadkach wydaje się polecenie pracy zdalnej, a w jakich wyraża się zgodę na pracę zdalną?
- jakie są stanowiska dotyczące pracy zdalnej w trakcie kwarantanny i izolacji? (m.in. czy można w tym czasie korzystać z urlopu wypoczynkowego, czy okres izolacji wlicza się do 30 dni nieobecności w pracy z powodu choroby wymagających badań kontrolnych),
- na jakich zasadach będzie się wykonywało pracę zdalną po zakończeniu epidemii Covid-19?
- Ograniczenia w możliwości powierzenia pracy zdalnej, w szczególności:
- na jakich zasadach potwierdza się możliwość wykonywania pracy zdalnej? (stanowisko UODO),
- czy w związku z wykonywaniem pracy zdalnej można pozyskiwać od pracowników dodatkowe dane i informacje np. o miejscu wykonywania pracy zdalnej, wielkości mieszkania, prywatnym adresie e-mail pracownika albo numerze telefonu?
- czy istnieje możliwość ograniczenia miejsca wykonywania pracy zdalnej?
- Czy jest dopuszczalne wykonywanie pracy zdalnej z zagranicy? (stanowisko Ministerstwa pracy oraz UODO) opinie ekspertów,
- w jakiej sytuacji konieczne jest tłumaczenie zagranicznego zwolnienia lekarskiego?
- Na jakich zasadach korzysta się z narzędzi i materiałów potrzebnych do wykonywania pracy zdalnej?
- jakie są zasady powierzenia mienia pracodawcy do wykonywania pracy zdalnej?
- czy konieczne jest sporządzenie dodatkowych dokumentów?
- w jakich przypadkach pracownik może wykorzystywać własne narzędzia i materiały do wykonywania pracy zdalnej?
- jakie postanowienia na temat ochrony i zasad korzystania z mienia warto zapisać w wewnętrznych regulacjach urzędu/instytucji?
- jakie rozwiązania prawne w kwestii narzędzi i materiałów przeznaczonych do wykonywania pracy zdalnej są planowane?
- Jak powinna być zorganizowania komunikacja z pracownikiem pracującym zdalnie?
- jakich działań należy oczekiwać od pracownika pracującego zdalnie?
- jak uregulować zasady wzywania pracownika do miejsca pracy stacjonarnej w trakcie objęcia go pracą zdalną?
- czy pracownik może z własnej inicjatywy stawiać się w miejscu wykonywania pracy stacjonarnej?
- Możliwość przeprowadzania kontroli wykonywania pracy zdalnej oraz możliwość stosowania monitoringu (stanowiska UODO),
- jakie rodzaje monitoringu i na jakich zasadach wolno stosować w przypadku pracy zdalnej?
- czy warto wymagać wypełniania przez pracującego zdalnie ewidencji wykonanych czynności i do czego jeszcze taki dokument może służyć?
- jakie będą zasady kontroli pracownika po zmianie przepisów?
- Jakie dokumenty należy sporządzić stosując pracę zdalną? Jak powinien wyglądać obieg dokumentów w trakcie pracy zdalnej?
- gdzie (w jakim zbiorze) przechowywać dokumenty dotyczące pracy zdalnej? (miejsce przechowywania ewidencji wykonanych czynności zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa pracy),
- czy dokumenty przekazywane przez pracownika pracującego zdalnie trzeba potwierdzić na piśmie?
- jakie obowiązki trzeba spełnić, dołączając dokumenty przesłane zdalnie do dokumentacji pracowniczej?
- Jakie są zasady ochrony danych i dokumentów w trakcie pracy zdalnej?
- jakie postanowienia zgodnie ze stanowiskami UODO warto wprowadzić w wewnętrznych przepisach urzędu/instytucji?
- Czas pracy pracującego zdalnie – zasady jego poprawnego ewidencjonowania, w tym:
- jak potwierdzać godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy?
- czy stosować i jak wprowadzić: ruchomy czas pracy albo indywidualny rozkład czasu pracy w przypadku pracującego zdalnie?
- jak traktować szkolenia on-line w trakcie pracy zdalnej?
- czy można korzystać z przerw i wyjść prywatnych w trakcie pracy zdalnej?
- jak prowadzić ewidencję czasu pracy w ramach pracy zdalnej i jak gromadzić dokumentację związaną z czasem pracy?
- Jakie są zasady zapewniania bhp przy pracy zdalnej?
- jakie są w tym zakresie wytyczne Centralnego Instytutu Ochrony Pracy ustalone wspólnie z Głównym Inspektoratem Pracy?
- jakie postanowienia w związku z ewentualnym wypadkiem przy pracy warto wprowadzić do Regulaminu pracy zdalnej?
- jakie czynności związane z procedurą powypadkową można przeprowadzić on-line?
- jakich zmian w zakresie bhp przy wykonywaniu pracy zdalnej należy się spodziewać po zmianie przepisów?
- Na jakich zasadach można odwołać pracę zdalną obecnie, a jakie zostaną wprowadzone regulacje w tej kwestii?
|