Tytuł szkolenia

Pisanie dokumentów pokontrolnych

Termin

17-05-2022

Termin

17.05.2022

Czas trwania

1 dzień szkoleniowy, 8 godzin dydaktycznych (godz. 9.00-16.00)

Forma zajęć

Szkolenie online

Liczba uczestników

15

Koszt

450.00 PLN

Prowadzący

Olga Petelczyc

Adresat

  • Kontrolerzy
  • Audytorzy wewnętrzni
  • Audytorzy zewnętrzni,
  • Osoby odpowiedzialne za przygotowanie sprawozdań z działania systemu kontroli zarządczej,
  • Pracownicy działów compliance,
  • Osoby odpowiedzialne za przygotowywanie różnego rodzaju raportów okresowych

Cele

 

  • Podniesienie umiejętności pracowników w pisaniu sprawozdań/informacji pokontrolnych z audytów i kontroli oraz innych raportów sporządzanych w instytucjach. Skrócenie czasu finalnego pisania sprawozdań oraz zwiększenie ich przejrzystości a co za tym idzie szybsze dotarcie z komunikatem do odbiorcy.

Efekty szkolenia

  • Skrócenie czasu pisania sprawozdań/wystąpień pokontrolnych,
  • Umiejętność jasnego formułowania ustaleń bez konieczności pogrubiania, podkreślania, zmiany koloru najważniejszej treści,
  • Umiejętność dostosowania sprawozdania do rodzaju zadania (zapewniające, kontrolne, doradcze, sprawdzające, raport okresowy),
  • Znajomość najczęściej popełnianych błędów i wiedza jak ich unikać
  • Znajomość zasad stosowania strony biernej i interpunkcji w zależności od celu sprawozdania
  • Umiejętność okiełznania długich zdań,
  • Wiedza na temat zbędnych wyrazów "zapychaczy" i znajomość zasad unikania ich przy pisani sprawozdań,
  • Nauka na błędach innych, zbiór praktycznych wskazówek do wykorzystania od ręki

Program

  1. Zanim zaczniesz kontrolę:
    • Ustalanie odbiorców i celów sprawozdania,
    • Określanie sposób zbierania informacji i dowód na potrzeby przygotowania sprawozdania,
    • Określanie formatu sprawozdania,
    • Komunikacja z klientem w trakcie formułowania ustaleń,
  2. Kiedy powstaje pierwszy draft:
    • Weryfikacja czy zakres ustaleń i zakres kontroli są tożsame,
    • Formułowanie treści sprawozdania (zdania wielokrotnie złożone, strona bierna),
    • Unikanie błędów w opisie stanu faktycznego,
    • Weryfikacja struktury sprawozdania, pod kątem szybkości dotarcia do kluczowych informacji,
    • Sprawdzenie czy sposób konstruowania treści jest obiektywny i nie zawiera krytycznych sformułowań w miejsce faktów,
    • Weryfikacja błędów, literówek,
    • Sposób przygotowywania załączników,
    • Spójność pomiędzy ustaleniami, opisem przyczyn i skutków oraz zaleceniami,
    • Najczęściej popełniane błędy
  3. Zatwierdzenie raportu przez koordynatora zadania lub osobę kierującą komórką kontroli:
    • Ustalenie sposobu komunikacji i uwzględniania poprawek,
    • Przyjmowanie informacji zwrotnej i dodatkowe prace w ramach audytu,
    • Przegląd jakości prowadzony przez osobę odpowiedzialną za nadzór nad zadaniem i ostateczną treścią sprawozdania,
    • Komunikacja z kontrolowanym i prezentacja wyników.