Zakres szkolenia
Zarządzanie projektamiTytuł szkolenia
Akademia Zarządzania Projektami w Administracji Publicznej poziom 1 – realizacja projektów - szkolenie dla liderów projektów i członków zespołów projektowych
Termin
10-12.10.2022
Czas trwania
3 dni szkoleniowe po 8h dydaktycznych ( 24 h)
Forma zajęć
wykład wprowadzający, dyskusja moderowana, praca w grupach, prezentacje indywidualne i grupowe, analiza studium przypadku, praca indywidualna. Zajęcia stacjonarneLiczba uczestników
20Koszt
1950.00 PLNProwadzący
dr hab. Paweł WyrozębskiAdresat
Osoby zainteresowane nabyciem podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania projektami. Doświadczenie uczestników szkolenia w elementach kompetencji w zarządzaniu projektami nie jest obowiązkowe. Pomocnym jest, jeśli uczestnik stosował już do pewnego stopnia wiedzę w zarządzaniu projektami
Cele
Zapoznanie lub uporządkowanie wiedzy uczestników szkolenia o wybranych zagadnieniach z podstaw zarządzania projektami oraz ich wykorzystania w realizacji strategii organizacji
Efekty szkolenia
Uczestnicy po ukończeniu szkolenia wiedzą (rozumieją, znają):
- kluczowe aspekty praktycznego zarządzania projektami,
- najważniejsze pojęcia i terminy związane z zarządzaniem projektami,
- wybrane techniki i narzędzia wykorzystywane na różnych etapach cyklu życia projektu,
- zasady profesjonalnego planowania, realizowania, monitoringu i zamykania projektu.
Uczestnicy po ukończeniu szkolenia potrafią w podstawowym zakresie:
- ocenić konieczność powołania projektu do realizacji danego przedsięwzięcia,
- opracować uzasadnienie biznesowe dla projektu,
- zaplanować realizację projektu,
- monitorować postępy realizacji projektu
Program
Wprowadzenie do zagadnienia zarządzania projektami: • definicja projektu, programu, portfela • różnica pomiędzy projektem/programem a działalnością stałą w administracji publicznej • kiedy i dlaczego warto zdefiniować projekt? Strategia a projekty oraz struktury organizacyjne. Korzyści z zarządzania projektowego. Cykl życia projektu: • model fazowy wraz z jego umiejscowieniem w działalności organizacji • korzyści z korzystania z modelu fazowego. Analiza otoczenia oraz interesariuszy projektu i ich oczekiwań: • metody analizy otoczenia i interesariuszy • mapa interesariuszy • rejestr interesariuszy. Struktura zarządzania projektem: • główni uczestnicy, ich role i odpowiedzialności • macierz RACI. Zarządzanie zespołem projektowym: • lider a zespół – przewodzenie w zespole, • motywowanie członków zespołu. Tworzenie struktury podziału prac (WBS): • zasady tworzenia, • rodzaje WBS, • alokacja zasobów. Harmonogramowanie: • metoda ścieżki krytycznej, • wykres Adamieckiego/Gantt’a. Budżetowanie: • powiązanie z WBS i harmonogramem, • zasady tworzenia budżetów. Monitorowanie projektu: • rola monitorowania i controllingu w zarządzaniu projektami, • wykorzystanie MonAlizy 2.0 do monitorowania projektów, • metoda wartości wypracowanej (Earned Value Method), • analiza trendu kamieni milowych. Zarządzanie ryzykiem w projektach: • identyfikacja, • analiza jakościowa i ilościowa, • metody reakcji, • monitoring ryzyka. |