Zakres szkolenia
Zarządzanie projektamiTytuł szkolenia
Akademia Zarządzania Projektami w Administracji Publicznej - Organizacja Biura Portfela (PMO)
Termin
6.12.2022
Czas trwania
Jeden dzień szkoleniowy– 8 godzin dydaktycznych
Forma zajęć
Szkolenie stacjonarne: konwersatorium połączone z warsztatami aktywizującymi związanymi z poszczególnymi aspektami tworzenia i działania PMOLiczba uczestników
20Koszt
750.00 PLNAdresat
- Kierownicy, członkowie komórek wspierających i koordynujących projekty w jednostkach administracji publicznej
- Kierownicy średniego i wyższego szczebla, kierownicy projektów, szefowie zespołów projektowych
Cele
- Zapoznanie uczestników z działaniem biur zarządzania projektami w organizacjach, zakresem realizowanych zadań i obszarami wsparcia biur dla projektów
- Poznanie rekomendacji KPRM w zakresie organizacji biura portfela
- Nabycie umiejętności analizy potrzeb i projektowania rozwiązań w zakresie organizacyjnego wsparcia dla realizacji projektów
Program
Wprowadzenie do PMO
- Uwarunkowania organizacyjne realizacji projektów
- Zarys koncepcji PMO i uzasadnienie problematyki
- Przegląd typów i rodzajów PMO
Doświadczenia Rządowego Biura Monitorowania Projektów jako PMO dla polskiej administracji publicznej
Zadania i funkcje PMO w organizacjach projektowych
- Zarządzanie i koordynacja portfela projektów: wdrażanie strategii przez projekty, priorytetyzacja, planowanie i kontrola portfela projektów
- Funkcja zasobów ludzkich w projektach: rola kierowników projektów, dobór kierowników projektów, kompetencje zarządzania projektami i ich doskonalenie u personelu projektowego
- Rozwój zarządzania projektami: badanie dojrzałości projektowej organizacji, implementacja i doskonalenie procedur zarządzania projektami
- Zarządzanie wiedzą w projektach: uczenie się z projektów, techniki i narzędzia gromadzenia doświadczeń projektowych (lessons learned), zastosowanie metod zarządzania wiedzą w realizacji projektów;
- Administracyjne wsparcie projektów: biuro wsparcia projektu, zarządzanie dokumentacją projektową, archiwizacja projektów
Proces wdrażania PMO w organizacji:
- Ocena stanu wyjściowego i definiowanie potrzeb, analiza interesariuszy wdrożenia biura
- Projektowanie PMO, dobór formy i struktury organizacyjnej
- Planowanie działalności biura
- Utrzymanie działania PMO, zagrożenia i pułapki dla funkcjonującego PMO
Uruchomienie PMO w jednostce administracji publicznej
Współpraca Biura portfela z KPRM
- Raportowanie
- MonaLiza