Zakres szkolenia
Rozwój kompetencji osobistychTytuł szkolenia
Etykieta w komunikacji oficjalnej, biznesowej i międzykulturowej
Termin
25.05.2023
Czas trwania
8 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy) godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
Szkolenie stacjonarneLiczba uczestników
20Koszt
550.00 PLNProwadzący
Paweł GrotowskiAdresat
Pracownicy administracji publicznej związani z pionem komunikacji społecznej; biorący udział w spotkaniach krajowych i zagranicznych; współpracujący z mediami i dziennikarzami; reprezentujący siebie oraz swoją instytucję przed mediami, innymi instytucjami w Kraju i za granicą; występujący publicznie oraz prowadzący różnego rodzaju spotkania, konsultacje, narady także w trybie on-line.
Cele
Szkolenie ma na celu polepszenie umiejętności komunikacyjnych,
zwiększenie profesjonalizmu w kontaktach z innymi osobami i instytucjami oraz budowanie relacji oficjalnych i zawodowych w zgodzie zasadami etykiety.
Szkolenie skupia się na najważniejszych elementach współczesnej komunikacji biznesowej i oficjalnej w tym komunikacji werbalnej, epistolarnej oraz pozawerbalnej. Szkolenie zawiera także nowy komponent „etykieta wideo rozmowy i wideo konferencji”, który odpowiada na wyzwania zdalnej pracy i częstych spotkań na platformach komunikacyjnych. Szkolenie porusza także zaganienia dotyczące poprawnych zachowań w relacjach oficjalnych, zastosowania zasady starszeństwa w relacjach służbowych, autoprezentacji i udziału w spotkaniach i naradach.
Efekty szkolenia
Dzięki szkoleniu, jego uczestnicy posiądą podstawowe informacje na temat procesu komunikacji. Poznają zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej, sporządzania korespondencji tradycyjnej i elektronicznej, a także wystąpień publicznych i prowadzenia wideo-rozmów on-line.
Uczestnicy poznają najważniejsze elementy komunikacji pozawerbalnej oraz nauczą się jej wykorzystywać w swoich wystąpieniach publicznych.
Dodatkowo uczestnicy poznają najważniejsze zasady etykiety związane z budowaniem relacji oficjalnych i zawodowych jak również tworzenia pozytywnego wizerunku swojego oraz reprezentowanej instytucji.
Program
Wstęp ● historyczne źródła etykiety i jej ewolucja ● najważniejsze zasady etykiety menedżera i urzędnika ● zasada dostosowania w relacjach biznesowych i międzynarodowych ● wszystko, co robimy jest komunikacją... Część I - Etykieta w komunikacji 1
Część II – Etykieta w komunikacji 2
Część III - Etykieta w komunikacji międzykulturowej
DO WYBORU: Stany Zjednoczone Ameryki, Kraje Zatoki Perskiej, Połwysep Indyjski, Kraje Afryki Subsaharyjskiej, Kraje Byłego ZSRR, Chiny, Japonia, Francja, Singapur, Kraje DACHL. |