Zakres szkolenia
Rozwój kompetencji osobistychTytuł szkolenia
Etykieta w komunikacji oficjalnej, biznesowej i międzykulturowej
Termin
7.12.2023
Czas trwania
8 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy) godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
Szkolenie stacjonarneLiczba uczestników
BRAK MIEJSCKoszt
600.00 PLNProwadzący
Paweł GrotowskiAdresat
Pracownicy administracji publicznej związani z pionem komunikacji społecznej; biorący udział w spotkaniach krajowych i zagranicznych; współpracujący z mediami i dziennikarzami; reprezentujący siebie oraz swoją instytucję przed mediami, innymi instytucjami w Kraju i za granicą; występujący publicznie oraz prowadzący różnego rodzaju spotkania, konsultacje, narady także w trybie on-line.
Cele
Szkolenie ma na celu polepszenie umiejętności komunikacyjnych,
zwiększenie profesjonalizmu w kontaktach z innymi osobami i instytucjami oraz budowanie relacji oficjalnych i zawodowych w zgodzie zasadami etykiety.
Szkolenie skupia się na najważniejszych elementach współczesnej komunikacji biznesowej i oficjalnej w tym komunikacji werbalnej, epistolarnej oraz pozawerbalnej. Szkolenie zawiera także nowy komponent „etykieta wideo rozmowy i wideo konferencji”, który odpowiada na wyzwania zdalnej pracy i częstych spotkań na platformach komunikacyjnych. Szkolenie porusza także zaganienia dotyczące poprawnych zachowań w relacjach oficjalnych, zastosowania zasady starszeństwa w relacjach służbowych, autoprezentacji i udziału w spotkaniach i naradach.
Efekty szkolenia
Dzięki szkoleniu, jego uczestnicy posiądą podstawowe informacje na temat procesu komunikacji. Poznają zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej, sporządzania korespondencji tradycyjnej i elektronicznej, a także wystąpień publicznych i prowadzenia wideo-rozmów on-line.
Uczestnicy poznają najważniejsze elementy komunikacji pozawerbalnej oraz nauczą się jej wykorzystywać w swoich wystąpieniach publicznych.
Dodatkowo uczestnicy poznają najważniejsze zasady etykiety związane z budowaniem relacji oficjalnych i zawodowych jak również tworzenia pozytywnego wizerunku swojego oraz reprezentowanej instytucji.
Program
Wstęp ● historyczne źródła etykiety i jej ewolucja ● najważniejsze zasady etykiety menedżera i urzędnika ● zasada dostosowania w relacjach biznesowych i międzynarodowych ● wszystko, co robimy jest komunikacją... Część I - Etykieta w komunikacji 1 komunikacja werbalna, epistolarna i pozawerbalna feedback czyli informacja zwrotna – NOWOŚĆ zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej zasady sporządzania korespondencji służbowej zasady sporządzania korespondencji elektronicznej nowoczesne środki komunikacji, etykieta w internecie etykieta wideo rozmowy o wideo konferencji - NOWOŚĆ tworzenie pierwszego wrażenia i kreowanie pozytywnego wizerunku elementy mowy ciała podczas autoprezentacji i udziału w spotkaniach Część II – Etykieta w komunikacji 2 zasada starszeństwa w relacjach oficjalnych i biznesowych zasada pierwszeństwa prawej ręki w relacjach oficjalnych i biznesowych powitanie w relacjach towarzyskich i oficjalnych przedstawianie siebie oraz innych osób w relacjach oficjalnych i biznesowych właściwy uścisk dłoni oraz inne metody powitania elevator speech, czyli jak mówić zwięźle i ineresująco – NOWOŚĆ zasady udziału w spotkaniach i naradach wymiana wizytówek, odpowiedni krój i zastosowanie biletów wizytowych sztuka small talk w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów
Część III - Etykieta w komunikacji międzykulturowej ● pochodzenie różnic międzykulturowych ● proksemika czyli dystanse społeczne ● kultury pro-partnerskie i pro-transakcyjne ● rozwiązywanie konfliktów międzykulturowych ● kultura agresywna vs. kultura kooperacyjna ● kultura oficjalna vs. kultura nieoficjalna ● kultura terminowa vs. nieterminowa ● kultura powściągliwa vs. kultura emocjonalna ● zasady etykiety w komunikacji międzykulturowej w 6 wybranych regionach zawierające m.in. następujące elementy: kontakty towarzyskie, zawieranie znajomości, spotkania oficjalne, odniesienia kulturowe i religijne, kultura stołu, etykieta ubioru, budowanie długotrwałych relacji. DO WYBORU: Stany Zjednoczone Ameryki, Kraje Zatoki Perskiej, Połwysep Indyjski, Kraje Afryki Subsaharyjskiej, Kraje Byłego ZSRR, Chiny, Japonia, Francja, Singapur, Kraje DACHL. |