Tytuł szkolenia

Akademia Zarządzania Projektami w Administracji Publicznej poziom I – realizacja projektów – szkolenie dla liderów projektów i członków zespołów projektowych

Termin

22-04-2024, 23-04-2024, 24-04-2024

Termin

22-24.04.2024

Czas trwania

 3 dni szkoleniowe po 8h dydaktycznych (24h) 

Forma zajęć

Szkolenie stacjonarne: wykład wprowadzający, dyskusja moderowana, praca w grupach, prezentacje indywidualne i grupowe, analiza studium przypadku, praca indywidualna

Liczba uczestników

20

Koszt

2150.00 PLN

Adresat

Osoby zainteresowane nabyciem podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania projektami.  Doświadczenie uczestników szkolenia w elementach kompetencji w zarządzaniu projektami nie jest obowiązkowe. Pomocnym jest, jeśli uczestnik stosował już do pewnego stopnia wiedzę w zarządzaniu projektami.

Cele

Zapoznanie lub uporządkowanie wiedzy uczestników szkolenia o wybranych zagadnieniach z podstaw zarządzania projektami oraz ich wykorzystania w realizacji strategii organizacji.

Efekty szkolenia

Uczestnicy po ukończeniu szkolenia wiedzą (rozumieją, znają):

  • kluczowe aspekty praktycznego zarządzania projektami,
  • najważniejsze pojęcia i terminy związane z zarządzaniem projektami,
  • wybrane techniki i narzędzia wykorzystywane na różnych etapach cyklu życia projektu,
  • zasady profesjonalnego planowania, realizowania, monitoringu i zamykania projektu.

Uczestnicy po ukończeniu szkolenia potrafią w podstawowym zakresie:

  • ocenić konieczność powołania projektu do realizacji danego przedsięwzięcia,
  • opracować uzasadnienie biznesowe dla projektu,
  • zaplanować realizację projektu,
  • monitorować postępy realizacji projektu

Program

  • Wprowadzenie do zagadnienia zarządzania projektami:
    • definicja projektu, programu, portfela
    • różnica pomiędzy projektem/programem a działalnością stałą w administracji publicznej
    • kiedy i dlaczego warto zdefiniować projekt?
  • Strategia a projekty oraz struktury organizacyjne.
  • Korzyści z zarządzania projektowego.
  • Cykl życia projektu:
    • model fazowy wraz z jego umiejscowieniem w działalności organizacji
    • korzyści z korzystania z modelu fazowego.
  • Analiza otoczenia oraz interesariuszy projektu i ich oczekiwań:
    • metody analizy otoczenia i interesariuszy
    • mapa interesariuszy
    • rejestr interesariuszy.
  • Struktura zarządzania projektem:
    • główni uczestnicy, ich role i odpowiedzialności
    • macierz RACI.
  • Zarządzanie zespołem projektowym:
    • lider a zespół – przewodzenie w zespole,
    • motywowanie członków zespołu.
  • Tworzenie struktury podziału prac (WBS):
    • zasady tworzenia,
    • rodzaje WBS,
    • alokacja zasobów.
  • Harmonogramowanie:
    • metoda ścieżki krytycznej,
    • wykres Adamieckiego/Gantt’a.
  • Budżetowanie:
    • powiązanie z WBS i harmonogramem,
    • zasady tworzenia budżetów.
  • Monitorowanie projektu:
    • rola monitorowania i controllingu w zarządzaniu projektami,
    • wykorzystanie MonAlizy 2.0 do monitorowania projektów,
    • metoda wartości wypracowanej (Earned Value Method),
    • analiza trendu kamieni milowych.
  • Zarządzanie ryzykiem w projektach:
    • identyfikacja,
    • analiza jakościowa i ilościowa,
    • metody reakcji,
    • monitoring ryzyka.