Tytuł szkolenia

Kreatywność, efektywność – innowacyjność w pracy. Kompetencje przyszłości.

Termin

08-05-2024, 09-05-2024

Termin

8-9.05.2024

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Szkolenie stacjonarne. Pracujemy warsztatowo, interaktywnie. Wykorzystywane są gry, symulacje, ćwiczenia indywidualne oraz grupowe, które pozwalają doświadczyć omawianych sytuacji.

Liczba uczestników

14

Koszt

850.00 PLN

Prowadzący

Dariusz Wawrzeniecki

Adresat

  • Dyrektorzy, naczelnicy
  • Pracownicy działów personalnych
  • Osoby odpowiedzialne za realizację złożonych projektów

Cele

  • Krytyczne myślenie, analiza i rozwiązywanie problemów to najbardziej poszukiwane umiejętności w najbliższej przyszłości.
  • Trening umiejętności przetwarzania i interpretacji złożonych informacji.
  • Poznanie narzędzi twórczego rozwiązywania problemów, nabycie umiejętności stosowania ich w pracy własnej i swojego zespołu.

Efekty szkolenia

  • Nauczysz się przełamywać blokady myślenia
  • Poznasz zasady definiowania problemów, które pomagają w efektywnym działaniu
  • Zbadają osobiste bariery, nawyki myślowe i własny schemat działania w sytuacji problemowej
  • Przećwiczysz umiejętności wykorzystywania potencjału grupy do podejmowania optymalnych decyzji.

Program

Kompetencje przyszłości

  • Problem-Solving Skills – umiejętności osobiste vs metodyki rozwiązywania problemów
  • Metodyka rozwiązywaniem sytuacji problemowej w sposób systematyczny
  • Różnica pomiędzy problemem a „sytuacją problemową”
  • Jak zidentyfikować i zneutralizować ograniczenia w myśleniu?

Myślenie twórcze vs twórcze rozwiązywanie problemów

  • Emocje a skuteczne myślenie – Metoda STOP PLAN
  • Umiejętność prawidłowego zdefiniowania problemu
  • Podniesienie własnych możliwości w zakresie kreatywnego rozwiązywania problemów
  • Wzbogacenie oprogramowania umysłu
  • Fazy rozwiązywania problemu
  • Analiza sytuacji z wielu punktów widzenia

Techniki pobudzania kreatywności

  • Metody uatrakcyjniania pracy zespołowej podczas spotkań roboczych
  • Techniki definiowania problemu
  • Matryca oceny rozwiązań
  • Strategie rozpoznawania problemów i kreowania rozwiązań
  • Technika burzy mózgów i jej odmiany
  • Metody pobudzania kreatywności

Zasady pracy zespołowej

  • Procesy i interakcje w zespole
  • Budowa atmosfery sprzyjającej współpracy

Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków

  • Wnioski na poziomie indywidualnym
  • Wnioski na poziomie zespołu
  • Metoda SSK
    • Start – co zacznę po szkoleniu stosować
    • Stop – jakich działań zaprzestanę
    • Kontynuacja – czego nie będę zmieniał