Zakres szkolenia
Zarządzanie ludźmi i zespołamiTytuł szkolenia
Zarządzanie zespołem w administracji publicznej
Termin
17-18.10.2024
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
Szkolenie stacjonarne, warsztat, praktyczny trening umiejętności. Pracujemy interaktywnie. Wykorzystywane są gry, symulacje, ćwiczenia indywidualne oraz grupowe, które pozwalają doświadczyć omawianych sytuacji.Liczba uczestników
14Koszt
850.00 PLNProwadzący
Dariusz WawrzenieckiAdresat
- Dyrektorzy, naczelnicy, osoby awansowane z zespołu albo o krótkim stażu managerskim
- Pracownicy działów personalnych, dedykowani do wspierania awansowanych liderów
- Osoby kierujące projektami
Cele
- Poznanie zasad budowania efektywności zespołu i sprzyjającej atmosfery pracy
- Pogłębienie świadomości siebie (co jest moją mocną stroną, co powinienem rozwijać)
- Przećwiczenie kluczowych interwencji menadżerskich
- Doskonalenie kompetencji liderskich
Efekty szkolenia
- Dowiesz się, jak wzmacniać swój autorytet menedżerski, jak reagować na sytuacje, które mogą podkopać Twój wizerunek
- Udoskonalisz swoje umiejętności budowania relacji z pracownikami
- Poznasz zasady motywowania i rozwijania pracowników
- Przećwiczysz wyznaczanie celów i delegowanie zadań
- Zwiększysz świadomość swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju w roli lidera
- Poznasz sposoby reagowania na trudne sytuacje w zarządzaniu zespołem
Program
-
Przywództwo i kierowanie zespołem
- Rola przywódcy
- Elementy budujące i niszczące autorytet szefa w zespole
- Style kierowania – jak dopasować styl pracy do pracownika?
- Jak zarządzać, aby nie demotywować podwładnych
-
Zasady motywowania
- Motywacyjna funkcja celu lub precyzyjnie określonego zadania
- Co motywuje pracowników?
- Motywacja finansowa i poza finansowa
- Błędy motywowania – co demotywuje najbardziej?
-
Wyznaczanie celów – delegowanie zadań
- Rola jasnego stawiania celów
- Cele i zadania a zaangażowanie podwładnych w pracę oraz zwiększenie ich samodzielności
- Cele i zadania a identyfikacja z pracodawcą
- Zasady delegowania
-
Zasady prowadzenia skutecznych rozmów z pracownikami
- Przygotowanie do przeprowadzenia rozmowy
- Zasady przekazywania ocen pozytywnych
- Zasady przekazywania ocen negatywnych
- Konstruktywna krytyka
- Jak radzić sobie z frustracją, postawą bierną, roszczeniową lub agresją podwładnego