Zakres szkolenia
EtykaTytuł szkolenia
Profesjonalny doradca ds. etyki w służbie cywilnej
Termin
21-22.10.2024
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
Szkolenie stacjonarne, prezentacja, ćwiczenia, warsztatyLiczba uczestników
15Koszt
950.00 PLNProwadzący
Magdalena BiałobrzeskaAdresat
- Doradcy ds. etyki w służbie cywilnej
- Osoby zainteresowane podniesieniem kompetencji interpersonalnych, głównie w kontekście inteligencji emocjonalnej i budowania dobrych relacji z innymi
Cele
Nabycie kompetencji w zakresie komunikacji i relacji z osobami zgłaszającymi się do doradców etycznych, rozwój kompetencji miękkich, niezbędnych do skutecznego pełnienia funkcji doradcy ds. etyki w służbie cywilnej
Efekty szkolenia
- Nabycie umiejętności komunikowania się z osobami zgłaszającymi się do doradców etycznych
- Nabycie umiejętności diagnozowania potrzeb osób zgłaszających się do doradcy etycznego i dobory metod ich wsparcia
Program
- Zarządzanie emocjami: czym są emocje, schemat ich powstawania, rozpoznawanie emocji własnych emocji (samopoznanie) oraz emocji innych ludzi
- Kluczowe umiejętności i nawyki emocjonalne (samoświadomość, motywacja własna, empatia, umiejętności społeczne)
- Nawyki emocjonalne niezbędne do pełnienia funkcji doradcy ds. etyki
- Sposoby kontrolowania własnych emocji w sytuacjach stresowych, konfliktowych, zarządzanie stresem, techniki świadomego usuwania, rozładowywania napięcia emocjonalnego u siebie i u innych osób
- Wybrane narzędzia skutecznej komunikacji interpersonalnej (pytania jako metoda zbierania informacji, techniki sekwencyjnego zadawania pytań, parafrazy, odzwierciedlenie uczuć, obiektywne interpretowanie) w kontekście trudnych emocjonalnie sytuacji
- Odczytywanie mowy ciała rozmówcy – komunikacja niewerbalna
- Techniki asertywne, które pomagają budować empatię i relacje społeczne
- Mechanizmy wywierania wpływu, manipulacje, obrona przed manipulacją
- Rozumienie oczekiwań osób zgłaszających się do doradcy etycznego
- Dylematy etyczne, konflikt interesów, konflikt lojalności
- Mechanizm trójkąta dramatycznego dr Stephena Karpmana – jak tworzyć konstruktywne relacje poza trójkątem
- Techniki skutecznego przekazywania informacji trudnych i niepopularnych