Zakres szkolenia
Zarządzanie projektamiTytuł szkolenia
Design Thinking – skuteczna metoda tworzenia innowacyjnych rozwiązań
Termin
25-26.11.2024
Czas trwania
18 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-17.00
Forma zajęć
Szkolenie online, wykład, ćwiczenia, studia przypadków, dyskusjeLiczba uczestników
15Koszt
750.00 PLNProwadzący
Michał ErominAdresat
Od uczestników szkolenia nie jest wymagane posiadanie specjalistycznej wiedzy. Mogą wziąć w nim udział zarówno osoby niezaznajomione z tematyką, jak również osoby chcące poszerzyć zakres wiedzy z omawianej dziedziny tj. m.in.: projektanci (junior/mid), programiści, architekci systemów, analitycy biznesowi, specjaliści ds. marketingu, kierownicy projektów, menedżerowie.
Cele
Celem szkolenia jest przedstawienie podejścia do procesu wytwarzania produktów wykorzystującego “myślenie projektowe” (Design Thinking).
Efekty szkolenia
Szkolenie pozwoli uczestnikowi:
- zrozumieć czym jest Design Thinking i dlaczego jest tak bardzo skuteczny
- dowiedzieć się skąd bierze się innowacja, czym jest i czym NIE jest
- zrozumieć dlaczego “więksi i lepsi” pracują inaczej
- zobaczyć jak Design Thinking wdrożyć w proces wytwarzania produktu
- wiedzieć dlaczego Design powinien być strategią a nie dekoracją
- poznać sposoby szybkiego sprawdzenia czy pomysł ma sens
- ryzykować (i nie panikować) w poszukiwaniu bardziej kreatywnych pomysłów
- wiedzieć jak robiąc mniej, osiągnąć więcej
- przekonać się jak można przyspieszyć “zwinne metodyki”
- poznać przykłady pokazujące niezwykłą skuteczność myślenia projektowego
Program
- Wprowadzenie do Design Thinking: czym jest, kiedy stosować, jak połączyć z innymi procesami w firmie?
- Empatia: czym jest empatia, empatia w procesie Design Thinking, narzędzia służące empatii, wprowadzenie do przeprowadzania wywiadów
- Empatia: przeprowadzanie wywiadów, persony, moodboard, mapa empatii. Podsumowanie
- Diagnoza potrzeb: czym są potrzeby; etapy procesu Diagnozy potrzeb; tworzenie Zagadnienia procesowego jako punkt docelowy Diagnozy potrzeb
- Generowanie pomysłów: etapy procesu Generowania pomysłów; podsumowanie poznanego procesu DT
- Prototypowanie: wprowadzenie; rodzaje prototypów; sens prototypowania i testowania
- Prototypowanie: stworzenie pierwszego prototypu wybranego rozwiązania
- Testowanie: Prezentacje prototypów z feedbackiem z grupy
- Testowanie: wprowadzenie do testowania i zbierania informacji zwrotnej; metody zbierania informacji zwrotnej; rodzaje testów i testerów
- Prototypowanie i Testowanie: stworzenie ulepszone/nowej wersji prototypu „po teście” i poddanie go testowi
- Prototypowanie i Testowanie w praktyce: jak można to zrobić w swojej praktyce zawodowej
- Planowanie procesu DT dla wybranego zagadnienia (w grupach), w oparciu o model DT
- Dynamika pracy zespołów – energizery