Tytuł szkolenia

Nowoczesne metody zarządzania czasem dla administracji publicznej

Termin

07-11-2024, 08-11-2024

Termin

7-8.11.2024

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Szkolenie stacjonarne

Liczba uczestników

18

Koszt

850.00 PLN

Prowadzący

Krzysztof Bobiński

Adresat

Pracownicy administracji

Cele

  • Zwiększenie produktywności. Priorytetyzacja zadań i skupienie na kluczowych obszarach pomagają unikać rozpraszaczy, co przekłada się na lepsze wyniki
  • Redukcja stresu i napięcia. Skuteczne zarządzanie czasem pozwala unikać opóźnień i nieoczekiwanych nagromadzeń obowiązków, co przyczynia się do zmniejszenia stresu
  • Zwiększenie kontroli nad czasem, dzięki poznaniu i stosowaniu różnych metod zarządzania czasem
  • Poprawa jakości pracy. Eliminowanie zbędnych przerywaczy przyczynia się do zwiększenia skupienia i poprawy jakości wykonywanej pracy
  • Osiąganie zrównoważonego życia. Efektywne zarządzanie czasem pomaga w osiąganiu równowagi między życiem zawodowym a osobistym

Efekty szkolenia

  • Poznanie nowoczesnych metodyk zarządzania czasem
  • Poznanie własnych przekonań na temat zarządzania czasem
  • Poznanie narzędzi pozwalających na sprawniejsze zarządzanie czasem
  • Zbudowanie systemu pozwalającego na uzyskanie większej kontroli nad czasem

Program

  1. Wprowadzenie do zarządzania czasem
    • Definicja i znaczenie zarządzania czasem w kontekście efektywności osobistej
    • Analiza aktualnych nawyków i strategii uczestników w zarządzaniu czasem
  2. Nowoczesne i tradycyjne metody zarządzania sobą w czasie
    • Klasyczne metody zarządzania czasem
    • Zarządzanie czasem w dobie zalewu informacjami i technologiami. Zarządzanie czasem w VUCA
  3. Podstawowe narzędzia do zarządzania czasem (lista zadań i kalendarz)
    • Zasady efektywnego korzystania
    • Wykorzystanie współczesnych technologii
  4. Macierz Eisenhowera
    • Przedstawienie matrycy Eisenhowera jako narzędzia do priorytetyzacji zadań
    • Ćwiczenia praktyczne w identyfikacji i klasyfikacji zadań według ważności i pilności
  5. Planowanie tygodniowe
    • Metodyka planów tygodniowych
    • Przegląd postępu realizacji zadań
  6. Delegowanie zadań
    • Omówienie korzyści związanych z delegowaniem obowiązków.
    • Identyfikacja zadań, które można delegować i rozwijanie umiejętności delegowania
  7. Eliminowanie zbędnych zabieraczy czasu
    • Rozpoznawanie i minimalizowanie czynników zakłócających produktywność
    • Strategie eliminowania rozproszeń i zbędnych spotkań
  8. Samorozwój w kontekście zarządzania czasem
    • Podnoszenie umiejętności skutecznego uczenia się
    • Integracja rutyn samorozwojowych w codzienne praktyki zarządzania czasem
  9. Monitorowanie i dostosowywanie
    • Implementacja systemów monitorowania postępów w zarządzaniu czasem
    • Dostosowywanie strategii zarządzania czasem w oparciu o ocenę skuteczności