Zakres szkolenia
Rozwój kompetencji osobistychTytuł szkolenia
Nowoczesne metody zarządzania czasem dla administracji publicznej
Termin
7-8.11.2024
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
Szkolenie stacjonarneLiczba uczestników
18Koszt
850.00 PLNProwadzący
Krzysztof BobińskiAdresat
Pracownicy administracji
Cele
- Zwiększenie produktywności. Priorytetyzacja zadań i skupienie na kluczowych obszarach pomagają unikać rozpraszaczy, co przekłada się na lepsze wyniki
- Redukcja stresu i napięcia. Skuteczne zarządzanie czasem pozwala unikać opóźnień i nieoczekiwanych nagromadzeń obowiązków, co przyczynia się do zmniejszenia stresu
- Zwiększenie kontroli nad czasem, dzięki poznaniu i stosowaniu różnych metod zarządzania czasem
- Poprawa jakości pracy. Eliminowanie zbędnych przerywaczy przyczynia się do zwiększenia skupienia i poprawy jakości wykonywanej pracy
- Osiąganie zrównoważonego życia. Efektywne zarządzanie czasem pomaga w osiąganiu równowagi między życiem zawodowym a osobistym
Efekty szkolenia
- Poznanie nowoczesnych metodyk zarządzania czasem
- Poznanie własnych przekonań na temat zarządzania czasem
- Poznanie narzędzi pozwalających na sprawniejsze zarządzanie czasem
- Zbudowanie systemu pozwalającego na uzyskanie większej kontroli nad czasem
Program
-
Wprowadzenie do zarządzania czasem
- Definicja i znaczenie zarządzania czasem w kontekście efektywności osobistej
- Analiza aktualnych nawyków i strategii uczestników w zarządzaniu czasem
-
Nowoczesne i tradycyjne metody zarządzania sobą w czasie
- Klasyczne metody zarządzania czasem
- Zarządzanie czasem w dobie zalewu informacjami i technologiami. Zarządzanie czasem w VUCA
-
Podstawowe narzędzia do zarządzania czasem (lista zadań i kalendarz)
- Zasady efektywnego korzystania
- Wykorzystanie współczesnych technologii
-
Macierz Eisenhowera
- Przedstawienie matrycy Eisenhowera jako narzędzia do priorytetyzacji zadań
- Ćwiczenia praktyczne w identyfikacji i klasyfikacji zadań według ważności i pilności
-
Planowanie tygodniowe
- Metodyka planów tygodniowych
- Przegląd postępu realizacji zadań
-
Delegowanie zadań
- Omówienie korzyści związanych z delegowaniem obowiązków.
- Identyfikacja zadań, które można delegować i rozwijanie umiejętności delegowania
-
Eliminowanie zbędnych zabieraczy czasu
- Rozpoznawanie i minimalizowanie czynników zakłócających produktywność
- Strategie eliminowania rozproszeń i zbędnych spotkań
-
Samorozwój w kontekście zarządzania czasem
- Podnoszenie umiejętności skutecznego uczenia się
- Integracja rutyn samorozwojowych w codzienne praktyki zarządzania czasem
-
Monitorowanie i dostosowywanie
- Implementacja systemów monitorowania postępów w zarządzaniu czasem
- Dostosowywanie strategii zarządzania czasem w oparciu o ocenę skuteczności