Zakres szkolenia
Rozwój kompetencji osobistychTytuł szkolenia
Etykieta w komunikacji oficjalnej, biznesowej i międzykulturowej
Termin
14.11.2024
Czas trwania
8 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
Szkolenie stacjonarneLiczba uczestników
20Koszt
650.00 PLNProwadzący
Paweł GrotowskiAdresat
Pracownicy administracji
Cele
Szkolenie ma na celu polepszenie umiejętności komunikacyjnych, zwiększenie profesjonalizmu w kontaktach z innymi osobami i instytucjami oraz budowanie relacji oficjalnych i zawodowych w zgodzie zasadami etykiety.
Szkolenie skupia się na najważniejszych elementach współczesnej komunikacji biznesowej i oficjalnej, w tym komunikacji werbalnej, epistolarnej oraz pozawerbalnej. Szkolenie zawiera także nowy komponent „etykieta wideo rozmowy i wideo konferencji”, który odpowiada na wyzwania zdalnej pracy i częstych spotkań na platformach komunikacyjnych. Szkolenie porusza także zagadnienia dotyczące poprawnych zachowań w relacjach oficjalnych, zastosowania zasady starszeństwa w relacjach służbowych, autoprezentacji i udziału w spotkaniach i naradach.
Efekty szkolenia
Uczestnicy:
- posiądą podstawowe informacje na temat procesu komunikacji
- poznają zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej, sporządzania korespondencji tradycyjnej i elektronicznej, a także wystąpień publicznych i prowadzenia wideo-rozmów on-line
- poznają najważniejsze elementy komunikacji pozawerbalnej
- nauczą się ją wykorzystywać w swoich wystąpieniach publicznych
- poznają najważniejsze zasady etykiety związane z budowaniem relacji oficjalnych i zawodowych, jak również tworzenia pozytywnego wizerunku swojego oraz reprezentowanej instytucji
Program
Wstęp
- Historyczne źródła etykiety i jej ewolucja
- Najważniejsze zasady etykiety menedżera i urzędnika
- Zasada dostosowania w relacjach biznesowych i międzynarodowych
- Wszystko, co robimy jest komunikacją...
Etykieta w komunikacji 1
- Komunikacja werbalna, epistolarna i pozawerbalna
- Feedback czyli informacja zwrotna
- Zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
- Zasady sporządzania korespondencji służbowej
- Zasady sporządzania korespondencji elektronicznej
- Nowoczesne środki komunikacji, etykieta w internecie
- Etykieta wideo rozmowy o wideo konferencji
- Tworzenie pierwszego wrażenia i kreowanie pozytywnego wizerunku
- Elementy mowy ciała podczas autoprezentacji i udziału w spotkaniach
Etykieta w komunikacji 2
- Zasada starszeństwa w relacjach oficjalnych i biznesowych
- Zasada pierwszeństwa prawej ręki w relacjach oficjalnych i biznesowych
- Powitanie w relacjach towarzyskich i oficjalnych
- Przedstawianie siebie oraz innych osób w relacjach oficjalnych i biznesowych
- Właściwy uścisk dłoni oraz inne metody powitania
- Elevator speech, czyli jak mówić zwięźle i interesująco
- Zasady udziału w spotkaniach i naradach
- Wymiana wizytówek, odpowiedni krój i zastosowanie biletów wizytowych
- Sztuka small talk w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów
Etykieta w komunikacji międzykulturowej
- Pochodzenie różnic międzykulturowych
- Proksemika czyli dystanse społeczne
- Kultury pro-partnerskie i pro-transakcyjne
- Rozwiązywanie konfliktów międzykulturowych
- Kultura agresywna vs. kultura kooperacyjna
- Kultura oficjalna vs. kultura nieoficjalna
- Kultura terminowa vs. nieterminowa
- Kultura powściągliwa vs. kultura emocjonalna
- Zasady etykiety w komunikacji międzykulturowej w 6 wybranych regionach zawierające m.in. następujące elementy: kontakty towarzyskie, zawieranie znajomości, spotkania oficjalne, odniesienia kulturowe i religijne, kultura stołu, etykieta ubioru, budowanie długotrwałych relacji.
Do wyboru 6 regionów: Stany Zjednoczone Ameryki, Kraje Zatoki Perskiej, Półwysep Indyjski, Kraje Afryki Subsaharyjskiej, Kraje Byłego ZSRR, Korea, Chiny, Japonia, Francja