Tytuł szkolenia

Etykieta w komunikacji oficjalnej, biznesowej i międzykulturowej

Termin

14-11-2024

Termin

14.11.2024

Czas trwania

8 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Szkolenie stacjonarne

Liczba uczestników

20

Koszt

650.00 PLN

Prowadzący

Paweł Grotowski

Adresat

Pracownicy administracji

Cele

Szkolenie ma na celu polepszenie umiejętności komunikacyjnych, zwiększenie profesjonalizmu w kontaktach z innymi osobami i instytucjami oraz budowanie relacji oficjalnych i zawodowych w zgodzie zasadami etykiety.

Szkolenie skupia się na najważniejszych elementach współczesnej komunikacji biznesowej i oficjalnej, w tym komunikacji werbalnej, epistolarnej oraz pozawerbalnej. Szkolenie zawiera także nowy komponent „etykieta wideo rozmowy i wideo konferencji”, który odpowiada na wyzwania zdalnej pracy i częstych spotkań na platformach komunikacyjnych. Szkolenie porusza także zagadnienia dotyczące poprawnych zachowań w relacjach oficjalnych, zastosowania zasady starszeństwa w relacjach służbowych, autoprezentacji i udziału w spotkaniach i naradach.

Efekty szkolenia

Uczestnicy:

  • posiądą podstawowe informacje na temat procesu komunikacji
  • poznają zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej, sporządzania korespondencji tradycyjnej i elektronicznej, a także wystąpień publicznych i prowadzenia wideo-rozmów on-line
  • poznają najważniejsze elementy komunikacji pozawerbalnej
  • nauczą się ją wykorzystywać w swoich wystąpieniach publicznych
  • poznają najważniejsze zasady etykiety związane z budowaniem relacji oficjalnych i zawodowych, jak również tworzenia pozytywnego wizerunku swojego oraz reprezentowanej instytucji

Program

Wstęp

  • Historyczne źródła etykiety i jej ewolucja
  • Najważniejsze zasady etykiety menedżera i urzędnika
  • Zasada dostosowania w relacjach biznesowych i międzynarodowych
  • Wszystko, co robimy jest komunikacją...

Etykieta w komunikacji 1

  • Komunikacja werbalna, epistolarna i pozawerbalna
  • Feedback czyli informacja zwrotna
  • Zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
  • Zasady sporządzania korespondencji służbowej
  • Zasady sporządzania korespondencji elektronicznej
  • Nowoczesne środki komunikacji, etykieta w internecie
  • Etykieta wideo rozmowy o wideo konferencji
  • Tworzenie pierwszego wrażenia i kreowanie pozytywnego wizerunku
  • Elementy mowy ciała podczas autoprezentacji i udziału w spotkaniach

Etykieta w komunikacji 2

  • Zasada starszeństwa w relacjach oficjalnych i biznesowych
  • Zasada pierwszeństwa prawej ręki w relacjach oficjalnych i biznesowych
  • Powitanie w relacjach towarzyskich i oficjalnych
  • Przedstawianie siebie oraz innych osób w relacjach oficjalnych i biznesowych
  • Właściwy uścisk dłoni oraz inne metody powitania
  • Elevator speech, czyli jak mówić zwięźle i interesująco
  • Zasady udziału w spotkaniach i naradach
  • Wymiana wizytówek, odpowiedni krój i zastosowanie biletów wizytowych
  • Sztuka small talk w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów

Etykieta w komunikacji międzykulturowej

  • Pochodzenie różnic międzykulturowych
  • Proksemika czyli dystanse społeczne
  • Kultury pro-partnerskie i pro-transakcyjne
  • Rozwiązywanie konfliktów międzykulturowych
  • Kultura agresywna vs. kultura kooperacyjna
  • Kultura oficjalna vs. kultura nieoficjalna
  • Kultura terminowa vs. nieterminowa
  • Kultura powściągliwa vs. kultura emocjonalna
  • Zasady etykiety w komunikacji międzykulturowej w 6 wybranych regionach zawierające m.in. następujące elementy: kontakty towarzyskie, zawieranie znajomości, spotkania oficjalne, odniesienia kulturowe i religijne, kultura stołu, etykieta ubioru, budowanie długotrwałych relacji.

Do wyboru 6 regionów: Stany Zjednoczone Ameryki, Kraje Zatoki Perskiej, Półwysep Indyjski, Kraje Afryki Subsaharyjskiej, Kraje Byłego ZSRR, Korea, Chiny, Japonia, Francja