Zakres szkolenia
Postępowanie administracyjneTytuł szkolenia
Petycje, skargi i wnioski w administracji publicznej – praktyczne aspekty rozpatrywania
Termin
4-5.12.2024
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
Szkolenie stacjonarneLiczba uczestników
15Koszt
850.00 PLNProwadzący
Daniel NowickiAdresat
- Wszyscy pracownicy administracji publicznej, którzy zaangażowani są w proces rozpatrywania skarg, wniosków oraz petycji
- Pracownicy departamentów i wydziałów ds. prawnych, którzy chcą uzupełnić oraz zaktualizować swoją wiedzę w zakresie prowadzenia postępowania skargowego, wnioskowego oraz petycyjnego
Cele
- Przedstawienie regulacji Kpa oraz ustawy o petycjach i zasad ich stosowania
- Omówienie praktycznych aspektów realizacji przepisów o skargach i wnioskach oraz petycjach
Efekty szkolenia
- Nabycie umiejętności prawidłowego i terminowego prowadzenia postępowania petycyjnego, skargowego oraz wnioskowego
- Pozyskanie umiejętności udzielania prawidłowych odpowiedzi na petycje, skargi i wnioski (zawiadomień)
Program
- Konstytucyjne uwarunkowania prawa do składania skargi, wniosku i petycji
- Pojęcie petycji, skargi i wniosku
- Relacja pomiędzy petycją, skargą oraz wnioskiem
- Ochrona osób wnoszących petycję, skargę oraz wniosek
- Właściwość organów w sprawach petycji, skarg oraz wniosków
- Relacja między skargą i petycją a postępowaniem administracyjnym
- Formy wnoszenia petycji, skargi i wniosku – wymogi i usuwanie braków formalnych
- Przebieg postępowania w sprawie petycji, skarg i wniosków
- Terminy rozpatrywania petycji, skarg i wniosku
- Sposoby zwalczania opieszałości w załatwianiu petycji, skargi i wniosków
- Postępowanie wyjaśniające w postępowaniu skargowym
- Sposoby rozpatrywania petycji, skarg i wniosków (zawiadomienia)
- Organizacja przyjmowania i załatwiania petycji, skarg i wniosków
- Nadzór i kontrola nad prawidłowością działania organów w zakresie skarg, wniosków i petycji