Zakres szkolenia

Kompetencje osobiste

Tytuł szkolenia

Asertywny lider- czyli jak skuteczniej komunikować się z zespołem i pracownikami?

Termin

06-06-2025

Termin

6.06.2025

Czas trwania

7 godzin dydaktycznych ( 1 dzień szkoleniowy), godz. 9.00-15.00 

Forma zajęć

Stacjonarne

Liczba uczestników

16

Koszt

590.00 PLN

Prowadzący

Barbara Gańcza

Adresat

  • wszyscy pracownicy administracji publicznej, którzy mają problem z komunikacją i wyznaczaniem granic w relacjach z podwładnymi, współpracownikami i przełożonymi. 

Cele

Nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu technik komunikacji asertywnej, wyznaczania granic, budowania relacji zawodowych opartej na jasnych regułach i szacunku. 

Efekty szkolenia

Dzięki warsztatom uczestnicy będą umieli: 

  • stosować zasady skutecznej komunikacji asertywnej 
  • zwiększyć samoświadomość i rozwijać się osobowo 
  • wykorzystywać techniki asertywności i dyplomatycznej odmowy 
  • budować pewność siebie i pozytywne relacje międzyludzkie 

Program

1.Pojęcie asertywności 

2.Rodzaje granic i sposoby ich obrony w życiu zawodowym i prywatnym 

3.Umiejętność rozróżniania postawy asertywnej – agresywnej- uległej

4.Asertywna reakcja na krytykę

5. Techniki komunikacji asertywnej 

  • parafrazowanie 

  • istota komunikatu zwrotnego 

  • przypuszczanie 

  • perswazja a manipulacja  

6.Jak radzić sobie z agresją przełożonego/pracownika? 

7.Jak radzić sobie z uległością swoją i pracownika? 

8.Asertywna odmowa 

9.Rola komunikatu „JA” – warsztat (FUKO)

10.Asertywne sposoby wyrażania próśb i poleceń. (model SSC)

11.Omówienie aspektów monologu wewnętrznego

12.Znaczenie: „MUSZĘ „POWINIENEM” „DECYDUJĘ” „WYBIERAM” w komunikacji interpersonalnej

13.Techniki asertywności – praktyczne wykorzystanie w scenkach