Zakres szkolenia
Kompetencje osobisteTytuł szkolenia
Asertywny lider- czyli jak skuteczniej komunikować się z zespołem i pracownikami?
Termin
6.06.2025
Czas trwania
7 godzin dydaktycznych ( 1 dzień szkoleniowy), godz. 9.00-15.00
Forma zajęć
StacjonarneLiczba uczestników
16Koszt
590.00 PLNProwadzący
Barbara GańczaAdresat
- wszyscy pracownicy administracji publicznej, którzy mają problem z komunikacją i wyznaczaniem granic w relacjach z podwładnymi, współpracownikami i przełożonymi.
Cele
Nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu technik komunikacji asertywnej, wyznaczania granic, budowania relacji zawodowych opartej na jasnych regułach i szacunku.
Efekty szkolenia
Dzięki warsztatom uczestnicy będą umieli:
- stosować zasady skutecznej komunikacji asertywnej
- zwiększyć samoświadomość i rozwijać się osobowo
- wykorzystywać techniki asertywności i dyplomatycznej odmowy
- budować pewność siebie i pozytywne relacje międzyludzkie
Program
1.Pojęcie asertywności
2.Rodzaje granic i sposoby ich obrony w życiu zawodowym i prywatnym
3.Umiejętność rozróżniania postawy asertywnej – agresywnej- uległej
4.Asertywna reakcja na krytykę
5. Techniki komunikacji asertywnej
-
parafrazowanie
-
istota komunikatu zwrotnego
-
przypuszczanie
-
perswazja a manipulacja
6.Jak radzić sobie z agresją przełożonego/pracownika?
7.Jak radzić sobie z uległością swoją i pracownika?
8.Asertywna odmowa
9.Rola komunikatu „JA” – warsztat (FUKO)
10.Asertywne sposoby wyrażania próśb i poleceń. (model SSC)
11.Omówienie aspektów monologu wewnętrznego
12.Znaczenie: „MUSZĘ „POWINIENEM” „DECYDUJĘ” „WYBIERAM” w komunikacji interpersonalnej
13.Techniki asertywności – praktyczne wykorzystanie w scenkach