Zakres szkolenia

Kompetencje kierownicze

Tytuł szkolenia

Jak motywować pracowników pozafinansowo?

Termin

16-07-2025

Termin

16.07.2025

Czas trwania

8 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy), godz. 9.00 – 16.00 

Forma zajęć

online

Liczba uczestników

16

Koszt

590.00 PLN

Prowadzący

Agnieszka Dunaj

Adresat

  • Kierownicy 
  • Koordynatorzy  
  • Naczelnicy 

Cele

Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności motywowania pracowników bez użycia narzędzi finansowych. Uczestnicy poznają skuteczne techniki budowania zaangażowania, doceniania, rozwoju oraz tworzenia środowiska pracy sprzyjającego satysfakcji i efektywności zespołu. 

Efekty szkolenia

  • Uczestnicy zrozumieją rolę motywacji wewnętrznej 
  • Poznają, przeanalizują i zaplanują zastosowanie skutecznych technik wspierania motywacji pracowników 
  • Zrozumieją rolę zaufania i rozmowy w kontakcie z pracownikami oraz nauczą się wykorzystywać rozmowę menedżerską do motywowania pracowników. 

Program

  1. Co motywuje ludzi – przegląd teorii i ich odniesienie do praktyki kierowniczej 

  • Czym różni się motywacja wewnętrzna od zewnętrznej 

  • Najważniejsze teorie motywacji – m.in. teoria autodeterminacji, 2-czynnikowa teoria Herzberga 

  • Analiza własnych doświadczeń związanych z motywowaniem

  1. Techniki motywowania wykorzystującego metody pozafinansowe   

  • Docenianie i uznanie – jak wzmacniać zaangażowanie pracowników 

  • Rola autonomii, rozwoju i poczucia sensu w pracy 

  • Tworzenie inspirującego środowiska pracy 

  • Motywowanie przez cele i wyzwania

  1. Rola zaufania w budowaniu motywacji 

  • Zaufanie do przełożonego jako fundament zaangażowania 

  • Bezpieczeństwo psychologiczne jako podstawowa potrzeba człowieka 

  • Style zarządzania a poziom motywacji pracowników 

  • Jak budować atmosferę otwartości i współpracy? 

  1. Rozmowa menedżerska jako narzędzie motywowania 

  • Sposoby wykorzystania rozmowy w procesie motywowania 

  • Struktura i zasady skutecznej rozmowy motywacyjnej 

  • Jak wzmacniać motywację przekazując informacje zwrotne?