Tytuł szkolenia

Podstawy zarządzania dla naczelników i kierowników. Zostałem szefem!... i co teraz?

Termin

07-04-2025, 08-04-2025

Termin

7-8.04.2025

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Stacjonarne

Liczba uczestników

18

Koszt

1090.00 PLN

Prowadzący

Adam Stolarzewicz

Adresat

  • nowo awansowani naczelnicy, kierownicy i dyrektorzy, którzy wcześniej nie zarządzali swoim własnym zespołem
  • pracownicy, którzy zostali delegowani do koordynowania zespołem projektowym/zespołem roboczym 

Cele

Celem szkolenia jest profesjonalne przygotowanie nowo awansowanych menadżerów do pełnienia roli skutecznego lidera swojego zespołu.
Podczas warsztatów uczestnicy nabywają umiejętności prawidłowego obejmowania zespołu, wyznaczania ram funkcjonowania zespołu, prawidłowego delegowania zadań, monitorowania postępu pracy, priorytetyzowania zadań, umiejętności przekazywania uznania i konstruktywnej krytyki, motywowania i przekazywania uwagi.

Efekty szkolenia

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:

  • Przygotować i wygłosić expose szefa
  • Asertywnie poradzić sobie z sytuacją przeformułowania relacji koleżeńskich na relacje przełożony podwładny
  • Stworzyć skuteczny i efektywny zespół
  • Prawidłowo delegować zadania, motywować pracowników i monitorować jakość pracy

Program

1.Objęcie nowego zespołu, przygotowanie expose, określanie i komunikowanie zespołowi wizji i celu, ustalanie i komunikowanie kryteriów, przekazywanie odpowiedzialności, ustalanie cykliczności spotkań indywidualnych i zespołowych

2.Jak zbudować trwały i zaangażowany zespół - cechy skutecznego zespołu oraz metody na ich uzyskanie

3.Umiejętność posługiwania się podstawowymi stylami zarządzania – m.in. mapa stylów kierowania, podejście sytuacyjne

4.Metody warunkowania behawioralnego, odpowiednie budowanie strefy komfortu i dyskomfortu

5.Metody przekazywania trudnych decyzji - źródła oporów, redukcja bólu własnego i pracownika, onkologiczna technika przekazywania trudnych decyzji i informacji

6.Techniki delegowania i uprawniania - podstawowe zasady delegowania oraz zasady uprawniania, studium przypadku z delegacją oraz uprawnieniem, praca z arkuszem delegowania, model rozmowy delegującej, praca z arkuszem uprawniania, model rozmowy uprawniającej

7.Rozmowa separacyjna - prawne, psychologiczne i społeczne ryzyka nieprawidłowej separacji; procedura rozmowy separacyjnej; zalecenia i porady w zakresie dobrze przeprowadzonych separacji pracownika

8.Sposoby reakcji menadżera na niepożądane zachowania i postawy podwładnych

9. Uruchamianie głębszych pokładów współpracy w zespole