Zakres szkolenia

Kompetencje osobiste

Tytuł szkolenia

Wprowadzenie do metod myślenia analitycznego oraz technik radzenia sobie z błędami w myśleniu logicznym dla pracowników administracji publicznej

Termin

06-05-2025, 07-05-2025

Termin

6-7.05.2025

Czas trwania

2 dni szkoleniowe (16 godzin dydaktycznych), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Stacjonarne

Liczba uczestników

20

Koszt

1190.00 PLN

Prowadzący

dr Marek Tarabuła

Adresat

  • osoby zajmujące się analizą zbiorów danych, trendów, analizą porównawczą itp.
  • osoby projektujące przepisy i procedury działania
  • osoby pragnące podnieść swój potencjał analityczny

Cele

Celem jest wzmocnienie umiejętności analitycznych uczestników oraz nauka technik wspomagających analizowanie różnych treści. Tematyka ta jest pomijana w trakcie formalnej edukacji w Polsce, a w administracji publicznej deficyt zdolności analitycznych jest problemem wobec lawinowego wzrostu przetwarzanych danych. Przykłady i problemy omawiane na szkoleniu nawiązują do specyfiki pracy administracji publicznej.

Efekty szkolenia

  • Po ukończeniu szkolenia jego uczestnicy powinni umieć:
  • dokonywać selekcji informacji i trafnej analizy posiadanych danych
  • konstruować poprawne argumenty i dowody analityczne, stosując w praktyce poznane techniki oraz wyciągając poprawne wnioski z posiadanych danych
  • przygotowywać poprawne dokumenty analityczne, pozbawione typowych błędów logicznych i poznawczych

Program

  • Na czym polega właściwa postawa analityczno-krytyczna
  • Podstawowe zasady myślenia analitycznego i jego granice
  • Przygotowanie do analizy danych ze szczególnym uwzględnieniem ludzkich błędów poznawczych
  • Najczęstsze błędy w analizie danych
  • Niezbędne cechy poprawnego dowodu analitycznego
  • Znajdowanie punktu ciężkości analizy
  • Wykrywanie związków semantycznych, syntaktycznych, graficznych i statystycznych w zbiorze danych
  • Metody myślenia analitycznego
  • Kontekst myślenia analitycznego (myślenie kreatywne i systemowe, krzywa Gaussa, dane chaotyczne i stochastyczne, metajęzyk)
  • Zamiast zakończenia: Czy myślenie analityczne poddaje się analizie?