Zakres szkolenia
Kompetencje kierowniczeTytuł szkolenia
Zarządzanie zmianą w praktyce dla kadry kierowniczej administracji. Jak zmieniać aby skutecznie zmienić ?
Termin
26-27.05.2025
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
StacjonarneLiczba uczestników
18Koszt
1090.00 PLNProwadzący
Adam StolarzewiczAdresat
Warsztat przeznaczony do osób zarządzających zespołami (dyrektorów, kierowników, naczelników), które chcą:
- Wprowadzać zmiany bez ryzyka zbyt silnego oporu pracowników
- Nabyć umiejętności radzenia sobie z oporem do zmiany
- Udoskonalić posiadane techniki i metody wprowadzania zmiany w zespołach
Cele
Celem szkolenia jest nabycie przez menadżerów umiejętności:
- Prawidłowego działania na każdym z pięciu etapów procesu zmiany
- Przygotowywania zespołów do nieustającej zmiany
- Kreowania środowiska zmiany
- Wykorzystania technik komunikacji zmiany i radzenia sobie z oporem wobec zmiany
- Budowania środowiska po zmianie
Efekty szkolenia
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- Prawidłowo zaplanować proces zmiany w organizacji
- Podejmować skuteczne i efektywne metody reagowania na opór wobec zmiany
- Skutecznie wdrażać zaplanowane zmiany
Program
- Dzisiejszy świat turbulentnej zmiany – organizacyjne, polityczne i biznesowe uwarunkowania procesu zmiany oraz ich wpływ na działanie jednostek administracji publicznej
- Fazy procesu zmiany i ich wpływ na wydajność, morale, potrzeby i zaangażowanie pracowników
- Postawy wobec zmiany – w ujęciu psychologii biznesu oraz ekonomii behawioralnej
- Typowe opory wobec zmiany oraz ich źródła w sytuacjach zawodowych – ze szczególnym uwzględnieniem administracji publicznej
- Najskuteczniejsze praktyki radzenia sobie z typowymi oporami w procesie zmiany
- Skuteczne techniki przeprowadzania pracowników przez proces zmiany
- Plan komunikacji – przykład praktycznego narzędzia zarządzania zmianą
- analiza i kwantyfikacja ryzyka oraz reakcje na ryzyka procesu zmiany
- Model VUCA związany z menadżerskim podejściem w sytuacji zmienności, niepewności, złożoności i niejednoznaczności
- Kompetencje zmiany – zestaw menadżerskich umiejętności związanych z kompetencjami ogólnymi, umiejętnościami przygotowywania zespołu do nieustającej zmiany, kreowania środowiska zmiany, przeprowadzania zespołu przez zmianę oraz budowania środowiska po zmianie
- Tworzenie skutecznego zespołu przygotowanego do nieustającej zmiany – model 5+1 oraz Kluczowe zmienne BCG
- Model 3 perspektyw motywacyjnych Heatch - techniki i metody oddziaływania na racjonalną, emocjonalną oraz procesową perspektywę zmiany