Zakres szkolenia

Kompetencje kierownicze

Tytuł szkolenia

Zarządzanie zmianą w praktyce dla kadry kierowniczej administracji. Jak zmieniać aby skutecznie zmienić ?

Termin

26-05-2025, 27-05-2025

Termin

26-27.05.2025

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Stacjonarne

Liczba uczestników

18

Koszt

1090.00 PLN

Prowadzący

Adam Stolarzewicz

Adresat

Warsztat przeznaczony do osób zarządzających zespołami (dyrektorów, kierowników, naczelników), które chcą:

  • Wprowadzać zmiany bez ryzyka zbyt silnego oporu pracowników
  • Nabyć umiejętności radzenia sobie z oporem do zmiany
  • Udoskonalić posiadane techniki i metody wprowadzania zmiany w zespołach

Cele

Celem szkolenia jest nabycie przez menadżerów umiejętności:

  • Prawidłowego działania na każdym z pięciu etapów procesu zmiany
  • Przygotowywania zespołów do nieustającej zmiany
  • Kreowania środowiska zmiany
  • Wykorzystania technik komunikacji zmiany i radzenia sobie z oporem wobec zmiany
  • Budowania środowiska po zmianie

Efekty szkolenia

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:

  • Prawidłowo zaplanować proces zmiany w organizacji
  • Podejmować skuteczne i efektywne metody reagowania na opór wobec zmiany
  • Skutecznie wdrażać zaplanowane zmiany

Program

  1. Dzisiejszy świat turbulentnej zmiany – organizacyjne, polityczne i biznesowe uwarunkowania procesu zmiany oraz ich wpływ na działanie jednostek administracji publicznej
  2. Fazy procesu zmiany i ich wpływ na wydajność, morale, potrzeby i zaangażowanie pracowników
  3. Postawy wobec zmiany – w ujęciu psychologii biznesu oraz ekonomii behawioralnej
  4. Typowe opory wobec zmiany oraz ich źródła w sytuacjach zawodowych – ze szczególnym uwzględnieniem administracji publicznej
  5. Najskuteczniejsze praktyki radzenia sobie z typowymi oporami w procesie zmiany
  6. Skuteczne techniki przeprowadzania pracowników przez proces zmiany
  7. Plan komunikacji – przykład praktycznego narzędzia zarządzania zmianą
  8. analiza i kwantyfikacja ryzyka oraz reakcje na ryzyka procesu zmiany
  9. Model VUCA związany z menadżerskim podejściem w sytuacji zmienności, niepewności, złożoności i niejednoznaczności
  10. Kompetencje zmiany – zestaw menadżerskich umiejętności związanych z kompetencjami ogólnymi, umiejętnościami przygotowywania zespołu do nieustającej zmiany, kreowania środowiska zmiany, przeprowadzania zespołu przez zmianę oraz budowania środowiska po zmianie
  11. Tworzenie skutecznego zespołu przygotowanego do nieustającej zmiany – model 5+1 oraz Kluczowe zmienne BCG
  12. Model 3 perspektyw motywacyjnych Heatch - techniki i metody oddziaływania na racjonalną, emocjonalną oraz procesową perspektywę zmiany